Sep 6, 2010

Mungkin ini dikatakan 1 Malaysia

Suatu hari.....
Beli kain pelikat di kedai mamak
Kedai mamak terletak di Pekan Melayu...
sebuah kedai tersepit dicelah2 kedai cina
Pekan Melayu ni..bersebelahan dengan Pekan Cina
Nama saja Pekan Melayu...tapi semua kedai Cina.....hai fenin...fenin..
Pembelinya kebanyakan kaum melayu....tambahan time nak raya camni...tauke cina sangat lah gumbira...

beli mangkuk kuih time ni lah (yg ni bukan aku ...orang lain)
beli barang2 buat kuih (hehe..yg ni ja aku terlibat)
segala polysterin, pelastik, bekas kuih
berjenis-jenis kacang
macam-macam rupa kerepek....
tauke cina sediakan untuk orang melayu berhari raya

aku diantara penyibuk2 itu..hahaha..memang kata serupa bikin..
aku berjanji pd diri sendiri (setiap taun aku berjanji)...last wat keja camni....lepas ni xmau wat lg dah.... lagha..lagha...
aku harap aku tepati janji kali ni...

No comments: