Sep 10, 2010

Sinopsis Iklan di TV3........

Sumber dr kotak email - iklan tv3 yang mengganggu perasaan umat Islam
Salam...

Scene 1
- Budak Lelaki Melayu sedang menilik-nilik
sebuah buku bergambar di malam yang gelap dalam sebuah pondok
buruk beratapkan rumbia dengan bertemankan sebiji mentol. Terdapat sebuah sangkar burung yang tergantung di sebelah kanan tingkap yang terbuka.

1.Budak Lelaki Melayu - Orang Melayu
2.Buku - Bible

3.Pondok Buruk Beratap Rumbia - Kemiskinan

4.Malam Yang Gelap - Islam yang mundur

5.Mentol Lampu - Pencerahan (Illumination)
- Lucifer@Iblis
6.Sangkar Burung - Simbol manusia yang terkurung dan terkongkong dengan ajaran ISLAM
7.Tingkap Terbuka - Jalan keluar dari
kemiskinan dan kemunduran

Scene 2
- Close up sehelai mukasurat yang mempunyai gambar sebuah beca bewarna merah dengan berlatarbelakangkan sebuah
pokok Krismas dan North Star (Bintang Utara), menutup sehelai mukasurat lain bertulisan JAWI yang diterbalikkan (inverted).

1.Mukasurat Bergambar - Bible (Christianity)
2.Mukasurat Jawi terbalik - Al-Quran yang dihinakan


3.Beca Merah - Samaran untuk kenderaan Santa Claus
4.North Star - Bintang Kelahiran Horus (Dajjal)Pokok Krismas - Simbol Paganism
Scene 3
- Keluarnya bintang-bintang kecil beraura
yang membawa cahaya dari gambar beca. Budak Melayu delighted (kagum dan gembira).
Bintang-bintang beterbangan keluar dari tingkap rumah buruk lalu membentuk sebuah beca merah berlampu lip-lap dengan seorang
lelaki separuh abad yang memakai songkok (bukan ketayap) putih dan berambut putih.
Lelaki separuh abad mempelawa budak Melayu untuk bersama-sama menaiki beca merah dan seterusnya meninggalkan pondok buruk.


1.Bintang-bintang kecil beraura - Keajaiban, kekayaan, kemahsyuran, kemodenan etc.
2.Lelaki Rambut Putih Dan Bersongkok Putih - POPE - Ketua Agama Kristian
3.Pelawaan Menaiki Beca - Pelawaan Masuk Kristian

Scene
4 - Budak Lelaki Melayu dengan seorang Budak Perempuan Melayu masuk ke dalam beca dan terus duduk bersandar. (Scene ini memaparkan kejayaan memurtadkan (merosakkan) Bangsa Melayu) 1.Budak Lelaki Dan Budak Perempuan Melayu - Bangsa Melayu.

Scene 5
- Beca terbang ke Pulau Pinang,
Teluk Intan, dan Kuala Lumpur. Tempat-tempat ini bercahaya dan bersinar (illuminated) dengan kehadiran beca merah.

1.Pulau Pinang - Tempat Illuminati mula bertapak (Francis Light)
2.Teluk Intan, Hilir P...erak (Anson) - Ada Illuminati Lodge kat sini. Rotary club pun bersepah.3.Kuala Lumpur - Malaysian Illuminati punya capital.


Scene 6
- Tiba-tiba ada satu pasangan tambahan budak lelaki/perempuan melayu dalam beca.


1.Pasangan Melayu Extra - Murtad dan keros
akan makin berkembang dan mendapat sambutan

Scene 7
- Beca berhenti depan unit kondo. Satu pasangan budak Melayu lagi diorang pickup. Budak Melayu Kampung gembira sampai bercahaya-cahaya mukanya.

1. Kondo - Bandar/Middle Class. Budak kampung dah diterima oleh orang bandar. Masuk Kristian adalah cool, urban, modern dsbnya.


Scene 8
- Seorang budak perempuan memeluk seorang budak
perempuan lain dari belakang. Kepala seorang budak lelaki hanya tersengih di tepi pasangan tersebut.

1.Pasangan Budak Perempuan Berpelukan -
Lesbianism/Feminism2.Kepala Budak Lelaki Tersengih - Lelaki yang tak dipedulikan dan diperbodohkan.
Scene 9
- Beca terbang merentasi sebuah pulau.
1.Pulau - Singapore lah.

Scene 10
- Beca terbang merentasi awan dan menuju ke sebuah kawasan pergunungan.
Kelihatan sebuah masjid di sebelah kiri, budak-budak Melayu tak mempedulikan kewujudan masjid malah lebih tertarik dengan
pemandangan di bawah beca terbang.
1.Kawasan Pergunungan (Bukit-bukau) - tempat tinggal Jin2.Masjid Kecil -
Agama Islam yang lemah


Scene 11
- Budak-budak Melayu sudah mendarat dan terus berlari sambil menunjuk-nunjuk ke a
rah Masjid yang terletak jauh disebalik jurang yang dalam sambil ketawa berdekah-dekah.
Terdapat dua tangan misteri yang juga sedang menunjuk-nunjuk ke aras masjid. Sebuah bangunan misteri berada di antara masjid dan budak-budak Melayu.


1.Bangunan Misteri - Sebagai cover up (Yang sebenarnya ditunjuk-tunjuk adalah Masjid)
2.Perbuatan Menunjuk Menggunakan Jari Telunjuk - Perlakuan Biadab

http://higoat-2009.blogspot.com/


bintang 6 bucu....semua org tau... yahudi

bunga tulip seolah-olah tulip Buddha ketika melakukan upacara keagamaan mereka.


nilailah kesemua ini dengan akal bijak ..

(gmb dr tnet)


7 comments:

S..U..D..@..I..S said...

n3 copy n paste

misyamissyou said...

hmm..dasat gile org yg kaji ni..tp, rase macam..entah la..kebetulan je kot..xde la smpai termasuk pasal iluminati thingy tu..over-misinterpreted kot..entah la..tu yg saya rase la..

S..U..D..@..I..S said...

@misyamissyou - terpulang pada nilaian masing2 tp iklan ni buat org confius dn mencurigakan krn mengandungi unsur2 yg menggangu sensitiviti umat ISLAM

kakyon said...

secara halus mereka menghina islam.jangan kita fikir ianya secara kebetulan saja.sebenarnya mereka2 ini penuh dengan agenda nak menjatuhkan imej islam.

S..U..D..@..I..S said...

@kakyon - Ya betul..tp dato TV3 kata, itu hanya kreativiti pengarah...tapi pengarah tu non muslim ya dato....

Ratu Sulaman said...

hmmm.... satu m'sia sangat..
illuminatist ni memang dah berleluase da skang.. tengok lady gagak tu..

S..U..D..@..I..S said...

@Ratu Sulaman - aduhai malaysia... telepas pandang ke bos......sampai lah rakyat protes baru tarik balik...