Oct 4, 2010

Itu semua kenangan

Aku suka berangan, mengelamun, n3 kali ni nak cerita zaman kanak-kanak rebina hulala..syok kan time ni.....pnjat pokok, mandi sungai tali air batas paip... gigit lintah pacat tu biasalah. penah dak kawan2 buat aktiviti cam ni, seronok kan, sapa pernah rasa tau lah syoknya syoknya mat cool....
Mungkin anda ada kenangan sendiri...

terkenang lagi zaman nakal masa sekolah....sesiapa yang ponteng kelas tajuid/fardhu ain (hari Sabtu pukul 8pg-12tgh
) ustaz akan denda pada keesokan hari sekolah dengan makan akar seruntun...kawan taukah akar seruntun ni pahit camna.. kalu x tau balik kampung tanya datuk nenek.....pahit x boleh nak cerita.

Al Fatihah untuk Ustaz Omar, kerana ustazlah aku boleh baca Quran dan kenal sikit2 tajuid. Budi dan jasa ustaz aku kenang sampai bila2 semuga Allah melimpahi rahmat dan bersama para solehin amin..

SMMerbok itulah sekolah aku, byk juga kenangan sini...bila musim durian kami naik basikal 5-6 orang kerumah seorang kawan yang bapa dia ada dusun, macam2 buah ada kat sini ..panjat manggis , langsat, rambutan.... syoknya zaman sokolah......saat ni aku sangat merindui kamu...apa kabar kawan2? dibumi mana kamu sekarang?
'Kenapa kau lari bila nampak aku'.. zaman cinta monyet,kenapa ada simpulan bahasa ni,,,monyet pun pandai bercintakah atau monyet memang x setia.....kenapa x tupai ka atau menatang gajah..hehe......jauh nmpaknya aku mengelamun... itu semua kenangan.........................................
lain kali kalu senang aku sambung....


9 comments:

echah mashuri said...

betul..zaman paling dirindui...zmn xde problem...kalolah boleh diputrkan masa..:)

HaNTwO said...

andai dapat kuundurkan putaran dunia....huhuhu

Hanis Azla said...

zaman yg paling seronok untuk di kenang..

S..U..D..@..I..S said...

@echah mashuri - aku selau putarkan masa ikut pusingan sendiri pas tu utern..hehe

@HaNTwO - rasanya ramai yang minat offer cam ni .....

@Hanis Azla - kenang , mengenang, terkenang2....sampai melayang

gnesop.com said...

mmg best zaman kanak2..
kalau terkenang, mesti sengih sorang :)
tp ada juga yg berduka..

AngahSayang2314 said...

tapikan kalau kita berangan 1 hari kalau betul tak salah kan??

si biskut said...

kampung ku takde pacat...tapi masih byk kenangan yang aku tinggalkan di sana..huhu

S..U..D..@..I..S said...

@gnesop.com - kenang yg suka2 sj kalau yg duka tu jgn diulang tayang..hehe

@AngahSayang2314 - ok pa boleh imbas2 nostalgia..

S..U..D..@..I..S said...

@si biskut - dimana-mana pun kenangan itu kadang-kadang mengusik jiwa