Oct 21, 2010

Antara Undang-Undang dan Keselamatan...............

Semua orang tahu bahawa hidup hanya sekali. 

Karena hidup hanya sekali saja, maka hargailah nyawa anda dan keluarga anda .......

Selalu terdengar tragedi di jalan raya disebabkan kecuaian pengguna jalan raya itu sendiri.

Sayangilah diri sendiri dan orang-orang yang tersyang. 

Patuhilah undang-undang jalan raya.
 

aku takut jatuh pecah kepala sbb tu aku pakai helmet..budak2 niiii
asal pakai

wahai ayahku.. sungguh kau x sayangkan aku anakmu...dah senget niii

yahoo...jalan ni kita punyaaa



8 comments:

dunspeak♥ said...

kalau naik ngan anak yang kecik, better letak diorang kt depan..dah la si anak tak pakai topi keledar..hadoii..di manakah nilai nyawa~~

Tomato Gurl's Life said...

yup patuhi la peraturan jalan raya..sayangilah diri anda..erk sori berkempen kat sini plk..huhu

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

Ramai tak prihatin bab helmet ni..lagi satu beli lah helmet yang betul utk anak kecik,bukan helmet mainan yang plastik tu..tak berfungsi langsung sebenarnyer..huhuhu

S..U..D..@..I..S said...

@dunspeak♥ - ya betul, gunalah logik akal hargailah nyawa...

@Tomato Gurl's Life - jom kempen2 bagus tu cik tom, buat kerja amal

@Lydia Miza(Aidyl Azim) - sepatutnya gunalah helmet yg ada tanda sirim, dijamin selamat..insyaallah

Insan Marhaen said...

takut-takut yang ambil gambar dan yang menulis ni pun selalu juga pi kedai/masjid naik motor tak pakai topi keledar...

sori!

S..U..D..@..I..S said...

@Insan Marhaen - kadang2 buat juga...bikin x serupa cakap..hehe

HaNTwO said...

kepala budak2 melayu kita ni keras cam besi...tu pasal suka suki x pakai helmet...:)

S..U..D..@..I..S said...

@HaNTwO - belum kena belum tau..sekali kena baru tau langit tinggi rendah...