Jun 15, 2011

Pakcik

Cerita lucu kawan2 dalam sebuah kereta menuju suatu destinasi....
mana lagi kenduri kahwin lah.... 

"Adakah doktor tu panggil saya pakcik" ..
"padahal saya ni muda 'terangtang tang' lagi, belum cecah 30an"...

"kalau camtu kena check depan cermin...sama ada dari keterampilan atau bentuk badan...hehe"..
mungkin cara pemakaian atau rambut n jambang x sempat nak dikemaskan.

sorang lagi menyampuk, "aku paling x suka orang panggil aku kak long ke, kakngah ke apa lagi makcik, maklong, maklang dan berbagai bagai".

"panggil saja puan"
" dan lagi tak payahlah dok berabang kakak, di pejabat"..katanya dengan tegas.

(ada kisah disebalik ayat, seorang staf baru masuk keja, minah ni semuanya dibantai abang dan kakak. Tang kakak tu ok lagi, tapi bila dipanggil abang Dan, abang Din, abang Dun,,,,hihi naik geli telinga bila dengar......

"baiklah puan mulai hari ini saya panggil puan sajalah" .....
tak mau kaklong
tak mau kakngah 
dan
dan
dan
tak mau kakak tudung merah ke kuning ke ya!!!!!

Memberi layanan mesra, sopan dan memberi penghormatan kepada orang lain, menghargai budi, jasa, pendapat dan kebolehan orang lain adalah amalan yang santun dan terpuji apalagi jika kita adalah pegawai baru ditempat kerja baru.

Bukan shj khusus kepada pegawai baru tetapi sifat2 baik terpuji elok diamalkan semua lapisan pegawai dari atas sampai kebawah dari muda hingga ketua. 

siapayangpeduli.blogspot.com
sopan santun, budi bahasa amalan kita




Apa reaksi anda......

No comments: