Jun 7, 2012

Bau Rokok Amat Bahaya Pada Bayi dan Kanak-Kanak


Kajian mendapati bukan sahaja asap rokok pasif amat berbahaya kepada kanak-kanak terutamanya bayi, malahan bau asap rokok yang melekat pada baju perokok atau mereka yang berada di kawasan merokok juga amat berbahaya kepada kanak-kanak terutamanya bayi.

Oleh itu jauhkan pakaian yang berbau rokok dari anak-anak serta bayi anda. Risiko ini dipanggil
“Thirdhand Smoke”

cerita detail pasal bahaya asap dan bau rokok   http://www.no-smoke.org"
 
sumber akuserabut.blogspot

sumber  tranungkite.net

10 comments:

jebengotai said...

mmg bahaya la..xpasal2 org len yg merana..

Kunang-Kunang said...

Banyak bahananya kesan rokok ni. Yg kesian org sekelilingnya yg turut menerima padah.

Kakzakie said...

Kakak pun hairan dah tahu ianya tak baik tapi masih juga ada yg nak hisap kan... kalau dah bau pun bahaya buat apalah hisap...

Susah nak kata suami-bapak-abang-abangipar-pakcik kakak boleh katakan semua tak hisap tapi anak-anak saudara kakak yg lelaki semua hisap sedangkan kawen pun tak lagi... geramkan...

MulutPayau said...

itulah kan..tak pasal2 orng skliling yg kena....

Dinar said...

awatla industri tembakau (rokok)menjadi dagangan utama dunia....padahal ia racun pemusnah!

LadyBird said...

mcmn nk hilangkan bau mulut bekas perokok?

makchaq said...

Salam kenal.
Makchaq memang tak suka bau rokok, suami dan anak2 tak merokok, tapi kat opis ada perokok. Walaupun dah ada larangan merokok dalam opis ramai yg tak peduli.. dah la tingkap semua tutup....

S..U..D..@..I..S said...

jebengotai
semua orang tau bahaya tp kebanyakan pandang remeh

Kunang-Kunang
kadang orang yg diluar lebih teruk

Kakzakie
Biarpun bahaya merokok tertera dimana2 malah dikotak rokok pun tapi keseriusan mencegah tidak menjadi prioriti

MulutPayau
kesian orang sekeliling yg terkena tempias beracun.......

Dinar
racun menjadi sumber utama ekonomi dunia...

LadyBird
tak mudah hilang tu lady..mungkin clorox kot..hehe

makchaq
tk sudi singgah
kebal sungguh perokok2 ini..

Nazri said...

anak-anak kecil senang kena lelah kalau ayah perokok

eiela said...

bukan kanak-kanak je, orang tua pun ada.