Jun 4, 2012

Disini Macam-Macam Ada... disana ada...

Nasi briyani lauk biasa ar ( ayam merah daging itam)
ramainya orang beratur


tengok depan ckit.... apa ada
ada char kuey teaw
ramai juga manusia...hish
semua tempat nmpaknya ramaiii
 

depan lagi 
ada cucur udang
boleh tahan juga peminat yg q
dalam hati, boleh tunggu nih.... sbb favaret

sikit depan
goreng pisang dan keledek
panas-panas semua nmpak sedapp
nafsu kata....

lagi depan ada rojak
ada laksa telok kechai....
nmpaknya semua membuka seleraa....
hish selera ni asal nmpak ja mesti terbuka
tak boleh dilayan sangat nihh


disudut sana ada apam lenggang
baunya mencucuk idung


semua tempat kena q
ramainya orang makan disini...
mesti sedap, biasanya tempat ramai orang berkumpul tentu sedap... 


penin2... nak makan apa

tapai pulut pun ada
haa yang ni x berapa minat
jadi lalu sajalah.....


last nya makan cucur udang dengan laksa
topup lagi apam lenggang.....
tu pn dapat dua keping ja...
mana cukup...kan
cukup lah tu..jangan tamak
orang sebelah kata..hehe...


ni bukan food court
bukan medan selera
bukan cafetaria
tapi....


huh gara-gara anak tunggal
kakak ni buat kenduri kahwin besar-besaran
tak tau berapa jumlah jemputannya
bertali arus..

manusia ni, selagi banyak menu yang dihidang
kalau boleh semuanya nak dirasa....


makan berpada-pada...
jangan ikut selera
nnt p periksa
macam-macam yang doktor kata....


laksa Teluk Kechai ori punya (sumber; samlee86.net)


18 comments:

MulutPayau said...

laaa ingatkan kat f/court...rupanya kat knduri kawin...bnyaknya menu..!!!
Kalau pergi knduri kawin, bab makan yg diterjah dulu..hehehe..

insan_marhaen said...

kalau ada cucur udang atau cucur sayur jangan lupa belikan untuk IM ya...

Dinar said...

sud@is tapai pulut best tau..tambah2 dicicah dgn nyok...rugi tak try..hehehe

Nens Collection said...

SY IGT P/MALAM..KEKEKE
MMG BESAR GILA NIH KALO KENDURI BER FOOD COURT BAGAI..HEHE..APEPON JGN MEMBANZIR..;)

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

kadang2 semua nak dirasa akhirnya x habis..dosa je dpt!

S..U..D..@..I..S said...

MulutPayau
kalu dah byk tak tau nak makan pa....

S..U..D..@..I..S said...

insan_marhaen
cucur sayur tak penah nmpak lg IM
kat situ semua freee.....takleh nak beli utk IM

S..U..D..@..I..S said...

Dinar
kalau ada nyok baru umph......

S..U..D..@..I..S said...

Nens Collection
makan sampai mengah.....

S..U..D..@..I..S said...

Lydia Miza(Aidyl Azim)
makan la kadar elakkan dari membazir...kan LM

padin said...

wah semua menu tu dalam satu kenduri majlis kahwin? meriah.... dah makan nasik tibai plak laksa heee

Iza Teratak Usang said...

Assalam..
Dah lama tak makan laksa teluk kechai..rindu la, tetiba je teringat kg...laksa utara yang memang sedap.

S..U..D..@..I..S said...

padin
tak tibai nasik bedal laksa ngan cucur udang..ok tuu

S..U..D..@..I..S said...

Iza Teratak Usang
jom balik kampong...

tehr said...

doktor tak kata apa pun
senyum dan faham suasana musim kenduri
hehe

S..U..D..@..I..S said...

tehr
doktor senyum sinis tuu tehr...
atau pun doktor baru balik kenduri

CIK TOM said...

rs lapar plk..hehe

Nazri said...

jarang jumpa goreng pisang di kenduri, memang unik