Dec 23, 2013

Keunikan Kaktus

Anika kaktus di laman kakak iparku,
keunikannya pada durinya.. suka tengok tp belum tesasa nk tanam lg.. mungkin kot suatu hari nanti mana tau tiba tiba datang minat


 nama jenis pokok taktahu yg tahu hanya kaktus.






 

8 comments:

TukangKebun said...

Pokok kaktus berduri tapi bila berbunga sungguh cantik.

LadyBird said...

lady ade yg jenis panjang2 tu ngn yg bulat tu.. :D.. pokok kaktus lady dah besar sgt2 dah.. pnjg..

insan marhaen said...

taak minat dengan kaktus sebab selalu tertusuk durinya. tajam dan seperti berbisa...

@na said...

mmg unik kaktus ni...setengah dr kaktus blh dimakan sud@is...risau plk dok hbq nnti abih kaktus kak ipaq amik buat ulam...naya... hehehe

sud@is said...

Tukang kebun
nemang cantik bunganya dan tahan lama. tentu TK ada bermacam jenis kaktus kan

Lady
peminat kaktus pupanya lady, baik2 no nnt tetusuk duri, agak bahaya pokok ni terutama pada kanak kanak

Im
wpun berduri tapi ada khasiat menurun kadar gula dlm darah dn jg menurunkn kolestrol(google) tp jenis yg mana x plak diberitahu

@na
sibaik kak ipaq xtau kata ble makn, buat ubat klu x tentu x dan amek foto hr tu- hehe

blog-tips-kurus said...

memang tanam tumbuhan berduri di laman rumah kita.. :)

teh ramuan said...

pokok ni banyak duri
tak suka nak uruskannya
payah

sud@is said...

blog-tips-kurus
elok sangat tu bleh buat pagar rumah

tehr
diciptakan duri sebagai penbenteng diri mungkin..