Apr 11, 2014

Tomato ceri

Pokok tomato ceri pemberian kawan dah berbuah dan hampir masak. teruja nak petik tomato yang ditanam sendiri....

Seperti namanya, buahnya kecik-kecik sebesar lebih kurang belimbing buluh tapi bentuknya seakan strawberi..

Nak masak apa tak tau...selain buat air asam dan ulam, bahan2 sayur dalam mee kuah dan bihun goreng...senang pun masuk dalam maggi ja...hahaha


8 comments:

Anonymous said...

Segarnya nampak buah tomato ni. Anak anakkat rumah akak ni selalu nya dia orang makan gitu je. Masam masam manis.

makchaq said...

Cemburunya tengok orang bertanam2... harap2 setahun dualagi dapatbla balik dok kampung..

makchaq said...

Cemburunya tengok orang bertanam2... harap2 setahun dualagi dapatbla balik dok kampung..

@na said...

waaaah sud@is....bersinar2 tomato ceri tu....tahniah...pokok kami dah kojol la...sediiiiiih...

❤Kamsiah❤ said...

akak syuka makan dgn mayonise...ataupun masukkkan dalam salad buah..ranggup dan tak banyak bijinya,kan..

BUNDA a.k.a KN said...

Betul tu , tomato cerry ni rangup dari tomato biasa... dan kurang biji dan berair..
kalau bunda tak buat salad bunda makan buat ulam...atau cicah garam makan macam tu jer..

nadia rashid said...

kira besar da ni size mcm ni....taruk dalam asam pedas pun sedap! sy br dpt tuai tomato biasa..lps ni nak semai yg ceri plk

TukangKebun said...

Geramnya tengok tomato tu.