Jun 4, 2014

Belum masak, belum matang, .....

Belum cukup masak lagi ni...

berbuah..walau pokok x berapa subur..
nak tinggal rumah 3-4 hari ....petik sebelum masak...
 


tak ingat berapa lama tanam jadi besar ni...lambat lagi nii.....

 Syukur rezeki dari kebun x berapa nak jaga......

9 comments:

@na said...

tgk rambutan tu, teringat arwah pokok kami....hehehe

kakyon said...

itulah untungnya berbudi pada tanah kan.cepat dpt hasilnya..

Honey said...

Salam Sudais,

Kalau I sambil duduk bawah pokok sambil ngap dalam mulut :)

Kakzakie said...

Ala kalau kakak rambutan macam itu pun kakak dah tak boleh tahan tengok:)

Kendondong kalau dah mula berbuah dia akan terus berbuah tak berhenti tau Su.

nadia rashid said...

suka kan tgk ada hasil...sy suka rambutan bulat2 color kuning tu

Normala Saad said...

Sedapnya rambutan dia...

TukangKebun said...

Awak punyalah masak dulu. Kami punya masih kecik hijau lagi. Luar biasa sedikit tahun ini sebab biasanya musim buahnya hujung tahun. Moga tahun ini musim buahnya ada lagi lepas yang ini masak.

sud@is said...

@na
Kenapa diarwahkan pokok tu @na..tanam semula la @na jenama budak sekolah made in pasar tani...

kakyon
Ya la kak lambat laun berbuah juga kalau ada rezeki, yang penting usaha...

Honey
W/Salam

Sememangnya makan dari bawah pokok sementara masih boleh dicapai...

Kakzakie
Betul kata akak kedondong dah berbunga tangkai kedua sementara yang pertama buahnya belum cukup besar...Teruja ni maklumlah kali pertama tanam kedondong...

Rambutan memang tak sempat merah betul...

nadia rashid
Kat sini panggil rambutan budak sekolah, sebab bulat-bulat kecik rasanya...

Normala Saad
Peminat rambutan juga ya.....

TukangKebun
Saya pun terperasan juga yang pokok saya dah boleh makan sedang kan tempat lain masih kecil belum ada tanda nak masak.. Syukran

ummi aqilah (LM) said...

Salam..

Rambutan tu walau belum cukup ranun dah enak juga dimakan kan? Syukurlah dah memberi hasil

Tgk pokok kedondong tu jeles pulak saya. Pokok yg saya tanam dah mati akibat serangan kulat