Mar 8, 2015

Ros Jepun kembang mekar

Seronok tengok bunga2 dimusim panas, mengembang sana sini....

RJ ni...  kembangnya tak sampai sehari..tak puas melihatnya.....
Rumput pun subur dalam petak RJ.... 








16 comments:

Nooriah Abdullah said...

cantiknya jeles kaknoor,kat umah akak dulu banyak ni tapi skrg dah ko dah

kakyon said...

dua2 pun sama subur.tapi waktu ni lah merumput pun senang..tanak lembab..

paridah said...

CANTIKNYA ROSE JEPUN PELBAGAI WARNA..

Normala Saad said...

comel2 kan..kak pun tak sabar duk tunggu rose jepun jenis baru berkembang...

TukangKebun said...

Makin meriah bila kemarau kan.

sudipVSsenduk said...

Berlapis-lapis & tebal pulak kelopaknya, cantik!

Setahun mengendeng benih pada kawan opis, sampai kesudah tak dapat-dapat.. huhuhu

@na said...

RJ ni mmg comei tp nk kena rajin trim n tnm semula kan....

Tihara said...

cantiknya color kuning
sulu saya ada banyak koleksi ni
sekarang dah tak sempat nak membelek :)

Najib Ariyan said...

masa dia nipis macam rumput memang best ni kalau berbungaaaa tapi kalau dah tebal tu aduhai jenuh lah nak trim ... dah macam semak...

Najib Ariyan said...

masa dia nipis macam rumput memang best ni kalau berbungaaaa tapi kalau dah tebal tu aduhai jenuh lah nak trim ... dah macam semak...

teh ramuan said...

macam ni rupanya ros jepun
nampak memang tak ada duri la ni
pokok pun rendah je

yen(toka ziizokukuto) said...

cantikkk,,nice view :)

Julie M said...

Assalamualaikum Kak Sud@is,
rj memang sangat mengoda, senang tumbuh pula tu, tapi rj saya dah lama terbiar, baru2 ni jelah saya replant balik, harap2 subur cam rj Kak Sud@is :)

Sham said...

Oo ginila rupanya rose jepun...rs cm penah tgk gak tp lupa kt mana dah...

sud@is said...

Nooriah Abdullah
Syangnya kembang sejejap

kakyon
kalau dibiarkan rumput yan glebih subur

paridah
Cantik lagi ros kampung yang wangi dan tahan lama...hehehe

Normala Saad
Jenis baru?.. cemana tuuu nati upload k

TukangKebun
Meriah bermusim...kemarau

sudipVSsenduk
Siannya ngendeng tak dapat ya...kalau dok dekat saya petik sekampit plastik...

@na
apa pun nak kena rajin bermain dengan pokok kan....belek belek baru cantikk..

Tihara
Boleh tanam balik.... sebab senangnya tumbuh...

Najib Ariyan
Tapi ok jugak dalm semak dia berbunga.....

teh ramuan
pokok renek atau nama lain kembang sepuluh kuncup 3.....

yen(toka ziizokukuto)
tq2...tq juga singgah

Julie M
waalaikumussalam julie
harap2 biar lebih subur dari yang kat sini.....

Sham
tengok kat kampung kot....tq singgah Sham...

aizamia3 said...

ooo.. namanya rose jepun..
dulu masa kecik2 suka tengok bunga ni.. cantik comel je.. ;)