Sep 18, 2010

Tuntutan lanjut usia persaraan tak wajar

Apa pendapat anda tentang surat dari seorang pengirim mengenai tajuk diatas..setuju atau tidak...

DESAKAN CUEPACS melalui Presidennya, Omar Osman agar kerajaan melanjutkan lagi usia bersara kakitangan awam kepada umur 60 tahun boleh diibaratkan seperti beri betis hendakkan paha. Tidak mustahil selepas berjaya tuntutan ini, mereka
akan menuntut pula usia untuk bersara dilanjutkan pula kepada 65 tahun. seterusnya

gambar google

13 comments:

S..U..D..@..I..S said...

Memadai pada tahap 55/56 tahun..dan berilah peluang pada generasi muda memikul tugas bagi mengelakkan:
pengangguran
lepak
rempit
dll

Gransazer said...

macam mana anak muda lepasan universiti xmenganggur kalo diorg xdiberi pluang pun.

aSmiDar said...

xpatutla..bagila peluang kat penganggur2 ni..
ramai graduan menggangur sekarang..
yang dah nak pencen tu teruskan la pencen..
bagi peluang kat orang lain plak..
kalau lnjutkan mesti lagi ramai penggggur

nkara said...

tak sanggup nak keje sampai 65tahun..
TERsign option 58 ni pon dah nyesal.. ):

Rusydi said...

sepatut nyer 55 tahum sudah ler.. kasi kat generasi muda..org muda kn ramai kat m;sia nie..mi

tehr said...

kalau berjaya dapat pencen 60 tahun, mereka akan tuntut pula untuk bekerja sampai mati

hahaha

kerangRebus said...

itu pasal dak2 mude xdpt keje..haih..lagipun da berumur..bukan wat keje pon, kang dok melepak je..haih..kalu majikan mude, jadik xsampai hati tengok pekerja tua..nk marah xleh, nak suh pon xleh..haih

orang muo said...

umur 6o thn lebih sesuai berehat bersama anak isteri & cucu disamping melakukan kerja2 ringan yg x memerah otak..luangkan masa di masjid @ surau..banyakkan amal :)

padin said...

kui kui um0 60 entah2 da nyanyuk pe ekekee

nak buat kerja pun entah sihat entah tak, cukup2la umo 58 tu

bagi generasi muda juga,

yahaya said...

dalam keadaan sekarang ada sebab nk dibuat pencen 60 tu..x pa la..x payah cerita.. kt sini

AiN Z said...

terpulang pada pandangan masing2..

GIM said...

Jemput datang ke blog ku, jangan lupa aktivasi member ya

Rusydi said...

sepatut nyer 55 tahum sudah ler.. kasi kat generasi muda..org muda kn ramai kat m;sia nie..mi