Sep 16, 2010

Sambutan Hari Malaysia

Banyak dah cerita tentang Hari Malaysia dlam blog kawan-kawan
Yang aku tahu hanyalah...

Umum mengetahui 16 September adalah merupakan Hari Malaysia yang telah dimasukkan dalam kalendar Malaysia sebagai satu lagi cuti umum di Malaysia


16 September
Malaysia dah 47 tahun penubuhannya - bertambah maju ....jangan betambah haru biru

Hari Malaysia disambut pada 16 September setiap tahun adalah
bertujuan untuk memperingati penubuhan persekutuan Malaysia di tarikh yang sama pada tahun 1963

jiwa merdeka

sambutan pertama Hari Malaysia disambut di Sabah

satu rahmat kepada pekerja samada untuk terus bercuti atau mengejar triple jika mereka terus bekerja

Hari Malaysia merupakan cuti am di negeri Sabah sempena hari keputeraan Yang Di-Pertua Negeri

Mulai tahun 2010 dan setrusnya
ada 2 sambutan yang memperingati disebalik tertubuhnya Malaysia.

ayoo...yg ni gaya terbang helang

seronoknya zaman budak2

Yang musykilnya, pada 16 September bukankah dikenali dengan hari Malaysia, tetapi kenapa pula ditukarkan kepada cuti 1 Malaysia. Takan nak serapkan istilah ni kat sini juga kot....muak nnt dato.....

haa....ni betul2 merdeka ...

11 comments:

ainbudakbaek said...

sonok budak2 ni...

cam mandi lulur dah.

jeles la plak.

:)

Lia3003 said...

seronok tengok dorang..lelagi part main lumpur tu..hehe

S..U..D..@..I..S said...

@ainbudakbaek - kecik2 dolu penah gak wat keja camnih..hehe

@Lia3003 - balik umah mak marah...huhu

PLANETTO said...

selamat hari malaysia kawan,..

S..U..D..@..I..S said...

@PLANETTO - ya selamat hari malaysia juga

dnobiz said...

Yang penting semuanya terletak pada kita untuk mengunakan cuti ni dengan sebaik baiknya, semuga semuanya mejurus kearah kebaikan

S..U..D..@..I..S said...

@dnobiz - ya betul setuju tu..pandai2lah menerima bonus yg diberi

deem said...

rindu nak mandi sungai....bestnya zaman kanak2..slmt hari malaysia.

PLANETTO said...

selamat hari malaysia kawan,..

deem said...

rindu nak mandi sungai....bestnya zaman kanak2..slmt hari malaysia.

dnobiz said...

Yang penting semuanya terletak pada kita untuk mengunakan cuti ni dengan sebaik baiknya, semuga semuanya mejurus kearah kebaikan