Oct 28, 2010

Kalaulah Itu Ini .....Begitu Begini.......


Kenapa kita suka berkalau-kalau....adakah kalau sama dengan penyesalan.


Salalu kita akan kata kalau lah aku xikut xla jadi begini....
kalaulah x utern tentu tak accident.....
kalaulah dengar cakap awk tentu saya x jadi macam ni...dan lg...lg..lg..


Ayat2 ni semua ayat sesal kemudian x berguna.... (sesal mestilah kemudian mna ada sesal dahulu) peribahasa pun x dak.

Klau sesal dahulu tu maknanya beringat2/berhati2 atau fikir 10 kali untuk melakukan apa2...kot


Sebenarnya apa yg berlaku itulah yang tersurat untuk kita. Allah telah menetapkan Qada dan Qadar...kita hanya melakunkan watak tersebut...


Kenyataan
kita kena akur kejadian....
semalam adalah sejarah yg x dapat nk pinda

hari ini kenyataan yg kita kena hadapi...baik buruk pahit manis (harap biarla yg baik dan mnis shj....macam harum manis)

esok belum pasti....adakah lg mentari untuk kita....atau tanah kubur mana yang sudi menerima kita......




Hargailah nikmat yg masih ada........

9 comments:

Tomato Gurl's Life said...

penggunaan ayat "kalaulah" xelok diamalkan..sbb ustaz pnh ckp xbaik..mcm mempertikaikan sesuatu kejadian..

S..U..D..@..I..S said...

@Tomato Gurl's Life - ya betul tu... redho segala ketentuan..tq cik tom...

zalin said...

TQ..dapat gak muhasabah diri..

Gayahspears said...

adakah sinar mentari utk aku melihatnya esok???

S..U..D..@..I..S said...

@zalin - sama2 kita..tq komen disini

@Gayahspears - mudah-mudahan dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki dan dapat lagi melihat mentari yang kuasanya menyinari bumi...

:: Zanna :: said...

kalau kerap sgt menggunakan kalau dlm kehidupan x bagus pun..ibarat maksud kalau tu "syaitan".. :)

S..U..D..@..I..S said...

@:: Zanna :: - yang aku fham maksud kalau itu ialah jika atau andai....syaitan tu apa maksud zana ya?

aneesa ♥ said...

try tak guna kalau.. guna pada tempatnya,dan sesuai dgn ayat ;)

S..U..D..@..I..S said...

@aneesa ♥ - bagus juga sbb kalau tu lebih kepada negatif