Oct 27, 2010

Lagi Ayat Lazim

Ayat lazim ni digunakan secara tak sengaja dan rasa tak bersalah..betul kan

Selalu kalau rasa x sihat ada juga orang akan kata  'rasa nak demam' (termasuk yang menulis ni) pernahkah anda?......

kenapa nak kepada demam,, demam kan letih dan sakit.....sugul dan xbertenaga, kadang2 bengong pun ada.

sepatutnya .....'rasa kurang sihat'

yang ni pulak ghoplah (bimbang) sikit nak tulis nih....takut2.....

ayat yang selalu aku dengar best friend2 aku cakap..

'lapar perot'
memanglah lapar diperut xkan kepala kot...

satu lagi

'ngantuk mata'
haaaa.......tepat dan x salah lagi yang mengantuk hanyalah mata, anggota lain dibadan tidak terlibat langsung. 

dan
Perumpamaan ni selalu kita dengar dan sangat dalam maknanya..

biar pecah diperut jangan pecah dimulut

rasanya lah kalau sakit mulut pun sangat siksa, makan x terasa  mungkin 4-5 hari,  inikan pula pecah itu perut......x boleh bayangkan....

wauuuu sungguh hebat rupanya harapan orang yang menceritakan sesuatu rahsia kepada sahabatnya ("janji klu aku cerita kat hang, jangan cerita kat orang lain....lebih kurang camtu lah ayatnya)

Selagi sahabat bersahabat baik, mungkin amanah akan dijaga, tapi bagaimanakah andaikata sahabat tadi bertukar menjadi musuh adakah rahsia masih tersimpan atau rahsia akan pecah......


apa pendapat anda.....













7 comments:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

Betul lah..pelik gak bila ada org ckp..ngantuk mater la..dahaga air la..kih3.

ada ker dhaga lain ek?apa2 pun mmg lawak juga bilakenang2 ayat2 tu kan.

tehr said...

sakit gigi pun pelik gak
sepatutnya sakit gusi
hehehe

Insan Marhaen said...

kalau kat penang ni ada satu pantun;

limau purut 3 serangkai,
buta perut takdak akai...

S..U..D..@..I..S said...

@Lydia Miza(Aidyl Azim) - mungkin ayat penyedap ke atau ayat pelengkap ....ntah

@tehr - selepas ni kena cakap sakit gusilah kalu camtu...

@Insan Marhaen - 1st time dengaq ayat ni....sedap tu...

AngahSayang2314 said...

betul gak tue kadang adak guna ayat2 tue hehehe

echah mashuri said...

hehe..ayat lazim

echah mashuri said...

hehe..ayat lazim