Oct 15, 2010

Kenali Sahabat Kita....

Sahabat ialah seseorang yang bersama kita semasa ketawa dan juga boleh berkongsi air mata
hari ini kau datang riang...tersenyum buat ku senang..
 ::::::::::::
hormati sahabat
jangan sakiti hatinya
sebar kebaikan sahabat kita
tapi
jangan membuka keaibannya...




carilah sahabat seramai mungkin walau pun seribu kerana seribu itu sedikit

tapi

hindarilah seorang musuh kerana seorang musuh itu adalah ramai......

20 comments:

tehr said...

bagus gambar kucing 2 ekor tu
bersahabat tanpa mengira warna kulit [bulu]

echah mashuri said...

erm..mmg kene hindari musuh..tp kalo org dh nk brmusuh kna reda jelah..buat2 xlayan

izuan said...

jangan bermusuh sesama muslim sudah, huhu.

S..U..D..@..I..S said...

@tehr - ya ada ayat kata jangan pilih bulu, tp awas orang berbulu....

@echah mashuri - harap2 musuh tu akan utern jadi kawan baik echah.. mana tahu kan..

S..U..D..@..I..S said...

@izuan - itulah yang banyak terjadi lani, musuh dalam selimut tebal....

krole said...

krole stuju sgt...dlm hidup ni~carilah kawan dan bukannya lawan...insyallah~

S..U..D..@..I..S said...

@krole - ya betul tu krole tapi dalam mencari2 kawan ada juga yang melawan......

aYaz said...

betul tu...
hargai mereka selagi mereka ada...
^.^

S..U..D..@..I..S said...

@aYaz - hargai kawan kah ...saling menghargai amalan mulia

zalin said...

sy stuju..jgn cite aib kawan..

iszieylyanziy said...

saya sayang kawan saya walaupon kawan dah mengaibkan saya :(

S..U..D..@..I..S said...

@zalin - ya betul sebarkan kebaikan kawan

@iszieylyanziy - bagus tuuu...kekalkan sifat yang mulia tidak berdendam

Mario said...

plg bahaya...musuh yg pernah jadi sahabat kita...

Tomato Gurl's Life said...

betul2...jom kita jadi sahabat ye sudais ;)

S..U..D..@..I..S said...

@Mario - ya betul..nnt habis sume disebarkan rahsia kita .....

@Tomato Gurl's Life - ok bersahabat biar beribu , musuh jgn satu...

LadyBird said...

untuk menjadi sahabat yg baik, kite perlu terlebih dahulu menjadi baik..

akubiomed said...

Susah nak dapat kawan sejati pada zaman sekarang ni. Kawan ketika ketawa ramai tetapi kawan ketika sedey belum tentu

S..U..D..@..I..S said...

@LadyBird - kita rasa ok dah tp x taulah penilaian orang lain...hehe

@akubiomed - betul tu..kawan yang pura2 menangis pun ada

zalin said...

sy stuju..jgn cite aib kawan..

aYaz said...

betul tu...
hargai mereka selagi mereka ada...
^.^