Oct 16, 2010

PTK berubah lagiii..........

Kali ni berubah lagi...kali keberapa?

Akhirnya PTK akan tetap diteruskan walau pun berbagai pihak telah membuat tuntutan supaya dimansuhkan atas beberapa sebab

  • keberkesanannya
  • penilaiannya

Hari ini keputusan telah dibuat yang PTK telah dimansuhkan tetapi diganti dengan sistem penilaian baru menjelang jun tahun depan.

Bagaimana mungkin diterima ramai oleh penjawat awam seperti yang diwar2kan sedangkan sistem baru belum bermula......aku blur!!!!!

Hakikatnya PTK tetap ada cuma tajuk dan format bebbeza..

Adahkah format baru boleh memberi sikit habuan kepada orang bawah cam aku atau hanya menambah impak maksima kepada golongan atasan

Apa pendapat anda.......

13 comments:

sarah-najwan said...

salam..

saya akan peksa ptg ini ptk..harap2 ada rezeki utk thun depan..hehe

paskal_garuda said...

biasalah tu...PTK Polis lagi best.guna qouta terus...buatlah baik camner pun.tetap kalau tak masuk qouta tetap tak lulus..hampeh..

tehr said...

sampai bila2 pun penilaian untuk pekerja TIDAK boleh dilakukan di dewan peperiksaan

sungguh tak logik
[bijak menjawab ujian tak semestinya pandai menyelesaikan tugas]

penilaian yang akan datang ni tak tahu le bagaimana gayanya

Anonymous said...

hemmm... this was like so ironic bila smlm ptk diumumkan and hari ini ramai yg g amik em ptk...hihihi.. x tau nk komen pa lg... :)

S..U..D..@..I..S said...

@sarah-najwan - ok selamt menduduki peperiksaan mudah2an berjaya...

@paskal_garuda - camna nak masukan diri kedalam qouta tu ya.....

@tehr - byk sgt syarat kalau nak bagi lebih kat golongan x pro

@Anonymous - penilaian yg x quality

Insan Marhaen said...

hmm.. no komen. tak terlibat dengan PTK

nur said...

ptk.. hmm..

ALL IN ONE

akubiomed said...

Saya pekerja swasta takda PTK tetapi ada KPI. 3 bulan sekali kena review. KPI saya tahun ini boleh dapat outstanding ker tahun ini?

S..U..D..@..I..S said...

@Insan Marhaen - ok selamat

@nur - x faham

@akubiomed - x payah exam kot..

echah mashuri said...

PTK tu ape?

S..U..D..@..I..S said...

@echah mashuri - Penilaian Tahap Kecekapan (exam)...ok

akubiomed said...

Saya pekerja swasta takda PTK tetapi ada KPI. 3 bulan sekali kena review. KPI saya tahun ini boleh dapat outstanding ker tahun ini?

paskal_garuda said...

biasalah tu...PTK Polis lagi best.guna qouta terus...buatlah baik camner pun.tetap kalau tak masuk qouta tetap tak lulus..hampeh..