Oct 19, 2010

Remaja Mogok Kerana Usia Persaraan Di lanjutkan dpd 60 - 62 tahun

SEJUMLAH remaja merosakkan sebuah pondok telefon di Nanterre, Perancis

PARIS - Mogok di Perancis dilihat tidak menunjukkan tanda-tanda akan reda apabila para pelajar sekolah tinggi semalam bertempur dengan anggota-anggota polis antirusuhan, pemandu trak menghalang jalan dan stesen minyak kehabisan bahan api.

Pelajar-pelajar itu menyertai protes kesatuan sekerja terhadap reformasi pemerintah yang mahu melanjutkan usia persaraan daripada 60 hingga 62 tahun.

Melanjutkan usia persaraan itu merupakan salah satu usaha untuk menangani masalah bajet defisit

Sumber Kosmo selanjutnya disini

12 comments:

diana said...

berani diaorang ye??
rakyat negara kita tak mau buat ke??
atau tak berani??
hehehh

kakyon@kakrose said...

kesian remaja tak diberi peluang berkerja..

Insan Marhaen said...

ni bukan mogok lagi ni. dah kira demo.

tapi jangan rosakkan harta awam le...

gdoupt_monster71 said...

makin ramai la penganggur kat sane

S..U..D..@..I..S said...

@diana - kena sembur air gas beracun,...@ pun kena gantung pengajian

@kakyon@kakrose - itu lah pasal kot dia org protes....

@Insan Marhaen - protes besaran2

@gdoupt_monster71 - sama juga kat sini rasanya....bertambah2 ramai ..

cintatehO said...

syukur lahir dlm negara yg aman damai..

S..U..D..@..I..S said...

@cintatehO - Malaysia dah x berapa nak aman sekarang ni,,,,rompak, ragut sana bunuh bakar sini......letup sana.....

tehr said...

tu la pasal
remaja perlu diberi perhatian utama
kumpulan mereka ni darah masih panas

S..U..D..@..I..S said...

@tehr - betul tu setuju,,,memang patut protes..

Tomato Gurl's Life said...

kalau ciktom pun mogok..sbb keje xdpt lg ni..tp nak lanjut usia pencen..waa..

S..U..D..@..I..S said...

@Tomato Gurl's Life - jangan cik tom silap2 nnti kena semburan gas..sakit dan malu...

cintatehO said...

syukur lahir dlm negara yg aman damai..