Oct 7, 2010

Siapa Yang Hilang Pendengaran

Cerita Upin dan Isteri Upin (bukan Upin yang x pernah tukaq baju tu)

Suatu hari Upin pergi berjumpa doktor mengadu isteri hilang pendengaran (tak bawa isteri)

Upin: Dr, adakah isteri saya pekak
Dr: Teruk sangat ke, jarak mana dia x dengar?

Upin: Entah lah x pernah ukur pula jarak, tapi kena jerit kalau berbual dengannya
Dr: Okey, cuba buat macam nie. 
Berdiri sejauh 6 meter darinya, lalu katakan sesuatu.

Kalau dia tak boleh dengar kamu, 
berdirilah lebih dekat sedikit darinya, lalu katakan yang kamu katakan tadi.

Kalau dia tidak juga dengar, dekatkan jarak sedikit demi sedikit. 

Dengan begitu saya akan tahu berapa jarak maksima pendengarannya."

Maka, Udin pulang ke rumah dan mendapati isterinya sedang memasak di dapur. Dari jarak 6 meter dia berteriak, "Kita makan apa malam ni?"

Tak ada jawapan. Lalu dia jalan depan sedikit lagi, berhenti pada jarak 5 meter dan menanyakan hal yang sama.

Juga tak terdengar jawapan. Begitu juga pada jarak 3 meter.

Akhirnya, ia berdiri di samping isterinya. "Kita makan apa malam ni?" katanya separuh menjerit.

Si isteri dengan mata yang berlinangan dengan air mata, lalu menjerit, "Untuk keempat kalinya aku beritahu, KARI KAMBING!!!!"..embekkkk...

Sumber dari email:

6 comments:

tengkusri said...

hehe...dio yang pekak rupanya....

hani said...

ha3...

Black_roses92 said...

pkcik yg pekak!! haha..

S..U..D..@..I..S said...

@tengkusri - pelik dia ni..dia tak tau dia pekak..kah kahka.. sian kat bini dia

@hani - macam2 jenis manusia ni

@Black_roses92 - sian kat pakcik pekak, sabar je ler mcik..

Black_roses92 said...

pkcik yg pekak!! haha..

hani said...

ha3...