Nov 21, 2010

Cerita Lucu Kawanku...... Ketiga

Cerita ni dah lama sebenarnya..baru nak post


Aku ada seorang kawan (ayat skema) bekerja kat KOMTAR tingkat? (tak ingat)

Pada suatu hari kawan aku (Ani..nama tipu2 ) nak jumpa kawan nya dari KL kat Pulau Pinang (dating)

Pesanan dari Ani pada kawannnya
Tunggu di jeti Butterworth dan naik feri ke Pulau Pinang 
(masa ni jambatan Pulau Pinang belum siap lagi, pengangkutan hanya melalui feri dan kapalterbang)

Ani : Nanti u ambik feri ke Pulau Pinang ok....

Kawan Ani :  Ok , bila sampai nnt  i call u ( time ni  handset belum ada lagi nih.., guna public fon saja)

Ani : Setelah 3 jam menunggu kawan nya belum sampai lagi......

Kawan Ani : Hanya menungu feri yang bertulis Pulau Pinang. Feri-feri lain seperti feri Pulau Undan, Pulau Talang Pulau Rimau, Pulau Rawa dan Pulau Angsa datang dan pergi.

Ani : Hairan , kenapa lambat sangat kawan aku nii.... Setahu Ani feri datang selang 20 minit.

Kawan Ani : Akhirnya datanglah feri Pulau Pinang.......kawan Ani...  pa lagi menerpa naik...

Feri Pulau Angsa


Kawan Ani hanya tergelak besar bila diberitahu yang semua feri-feri tu, ke Pulau Pinang. 

Silapnya pada Ani.....(awat tak habaq awai2)..sian pakwe tu....








14 comments:

Amyna said...

hehehe...
nasib baik ada feri nama P.pinang, kalu x dak jenuh tunggu..

di sini menanti di sana menunggu.. keh4x...

Insan Marhaen said...

dulu pie dengan maidin gelap pernah juga buat lawak citer macam ni. rupanya betul terjadi yer..

azhar said...

orang penang mesti tau cite nih...hehehe

S..U..D..@..I..S said...

@Amyna - itulah kisahnya kawan saya..lucu sekali..

S..U..D..@..I..S said...

@Insan Marhaen - cerita benar betul tak tipu

S..U..D..@..I..S said...

@azhar - orand kedah pun tau..hehe

tehr said...

tak apa
cinta punya pasal, sanggup tunggu

biskut said...

tuh nasib baik muncul feri ngan nama p.p lau tak muncul alamat tak ke penang lar jawabnya.ops..tak dating sekali lar.

banyak kali naik feri ke p.p.sajer nak rase n layan perasaan.

FeeZ~Hafizah~cucuatokaji said...

haha..ksian die...penat tggu, seb baik naik gak kn... hehe, by the way feez tak pnah smpai penang lg.. :P

S..U..D..@..I..S said...

@tehr - masa bercinta semua ok ...haha

S..U..D..@..I..S said...

@biskut - nama2 feri agak keliru pada orang yang baru pertama kali nak ke Penang

S..U..D..@..I..S said...

@FeeZ~Hafizah~cucuatokaji - kalau ke Penang harap x keliru..naiklah feri Pulau Kapas, cepat ja sampai...hehe lawak ja

zmah said...

Nasib baik ada juga yang tulis PP kalau tak ada macam mana?

S..U..D..@..I..S said...

@FeeZ~Hafizah~cucuatokaji - kalau ke Penang harap x keliru..naiklah feri Pulau Kapas, cepat ja sampai...hehe lawak ja