Nov 29, 2010

Ciri-ciri Kedai Makan Pilihan Anda

Apakah perkara pertama yang anda fikir setelah sampai ketempat kerja?
Nak kerja rajin lebih dari semalam?(seronok bekerja)
Nak siapkan kerja yang tetangguh?
Atau fikir breakfast, apa dan dimana?(nmpak sgt xda semangat kerja asyik fikir melantak atau makan sedap bikin kerja kuat dan tekun...haha ayat sengal)

Kenapa makan diluar? 
Jawapannya ada pada diri sendiri. 
Kadang-kadang jemu juga makan dikedai yang sama setiap hari. Ada yang sanggup keluar jauh dari pejabat untuk mencari kedai/gerai makanan samaada sedap atau harga patut/berbaloi.

Ok, itu tempat yang biasa kita makan, tentu dah tahu dan kenal mana yang ok atau ko. Kalau diluar kawasan, contoh out station, apakah ciri-ciri kedai makan pilihan anda,

1 - Ramai orang samada sedang makan atau bungkus.

2 - Kedai yang sekali pandang nampak bersih

3 - Peniaga gerai/kedai/restoran menutup aurat/sopan

4 - Peniaga sentiasa senyum dan peramah 

Bukan senang memilih kedai makan, ada juga yang nmpak sedap tp hampeh, kalau mahal tapi sedap ok juga, tapi yang malang harga mahal  x sedap. 

bagaimana dengan kopitiam ...macam2 ada..



gambar google (kopitiam Telok Wanjah )

apa pilihan anda





16 comments:

amira said...

ntah lah,., susah juga nak buat pilihan sebenarnya.. selalunya.. ikut sedap hati la

padin said...

umm kadang2 kalau xde pilihan terpaksa la mengadap makanan di kedai yang tak sedap juga, asalkan perut berisi

biskut said...

macamana kalau aku pilih kedai makan,cafe yang ramai awek cun...haha..sengal jugak kan tapi siyes itu yang selalu kami fikirkan bagi geng2 single..haha

tehr said...

kalau tempat tak biasa
aku pilih kedai yang selesa untuk anak2

S..U..D..@..I..S said...

@amira - kadang2 xda pilihan asal kenyang betul x

S..U..D..@..I..S said...

@padin - kalau sampai boleh isi tu kira sedap latu...hehe

S..U..D..@..I..S said...

@biskut - aku tahu juga yang tu, ke'cun'an boleh menghilang apa2 yang kurang...janji mata sedap..haha

S..U..D..@..I..S said...

@tehr - sah anda calon suami pilihan, aku vote sat lagi

HaNTwO said...

suka yang servis bagus dan makanan sedap...mahal pun xpe janji kita puas hati... :)

apik pehe said...

ikot pada apik..apik selalu jer peg kt kedai yg apik da kenal tuan dia..
hehe..kot2 mase nk beli masakan panas..dia bg lebih ..hehe

@na said...

Sudais, pagi tadi kami brfast kat kopitiam, tak tau plk N3 sifu, pasal kopitiam teluk wanjah!!! Kalau tak kami boleh posing ramai2...glem!!!hehe

S..U..D..@..I..S said...

@HaNTwO - ya betul tu han puas hati suka hati

S..U..D..@..I..S said...

@apik pehe - haha apik mesti p kat kedai yg ada awek cun....kan

S..U..D..@..I..S said...

@na - cuba tngok betul2 gambar tu ,, bukan group ana n d geng ka?.....candid tu...hehe..

Pendekar Berkuda said...

wahai...kopitiam itu di pinggir pekan kah?? oh..nikmatnya menghirup secawan kopi...

NuSaNa NoSa 91 said...

xsuke sgt mkn kt luar.. takot kebersihan xdijaga.. huk3~ ^_^