Mar 2, 2011

Lama Kenal Pun Keliru.......

Tak da mood dan malas melanda, nak update blog pun , tak da idea sebenarnya...
Awat tiba2 je
x macam dulu ketagih semacam nak buka blog dan bw blog kawan2..

Tajuk n3 lain lalut lain plak....

pernah ke anda keliru?
keliru yang bagaimana?
keliru membuat pilihan?
tentang makanan dan pakaian..sbbnya semua sedap2 dan cantik2 belaka?
keliru memilih pasangan yang mana satu?
senang saja itu... kata ustaz/ustazah solat istikharah, nnt petunjuk datang dalam mimpi..insyaallah

keliru 
perlakuan sungguh memukau, gaya bahasa lemah lembut, tutur kata sesedap rasa, senyumannya penglipurlara
tapi tipah tertipu...bukan aku

disebalik kelembutan tiada keikhlasan
mungkin kelemahan memberi penilaian
terpesona kerana manis macam gula
terpukau dengan indah bahasa
cepat percaya

apa2 saja

betul la.. bahasa jiwa bangsa



bila keliru cuba nyanyi lagu ni....



ditepian simpang ini 
sejenak aku terhenti
terbayanglah bagaimana 
pengembaraan ku bermula

ku tingalkan segala yang 
kusayang dan kucinta
hanya untuk mencari 
satu identiti diri yng murni

setelah tejerat dalam dilema 
aku mengerti
bagaimana sukarnya 
mengenal diri sendiri

hanyutlah aku dalam arus hidup
yang tak menentu
maka timbul kesedaran 
yang aku selama ini keliru

kupandukan cahayamu 
dari mu Ilahi
aku bersujud memohon doa 
memohon rahmat memohon restu mu

kau senangkanlah mudahkanlah 
perjalanan hidup ku
selama ini aku terpedaya 
dan keliru


No comments: