May 12, 2011

Manusia Berbeda-beda (beza)...

Manusia ni berbeda-beda...aku masih ingat renungan dari kawan aku semasa sesi renungan pagi suatu waktu dulu...kejadian demi kejadian yang berlaku didepan mata cukup mengiyakan kata2 itu.

Ya! manusia memang berbeda-beda dari segi pendapat, kegemaran, pandangan dan macam2 lagi. Alangkah senangnya jika manusia ini senada dan seirama. Tentulah tidak banyak kerenah, halangan dan bantahan. Realitinya manusia memang berbeda-beda.

Semua manusia diciptakan Allah dengan sangat unik, satu per satu punya keunikan,  keistimewaan,  kelebihan, keajaiban....inilah indahnya ciptaan untuk kita renungkan..

Ada orang suka bercerita, memang pandai bercerita tapi x suka mendengar
ada pula yang hanya mendenagr tak suka atau tak pandai bercerita..

ada juga yang sentiasa dipihak bercerita...semua cerita dia tahu....

sendirian tiada teman untuk bercerita...
sebaiknya bersederhanalah dalam pergaulan, ada masa boleh bercerita, memberi pendapat dan sebaiknya menjadi pendengar yang baik kepada kawan2.....


anda setju?
atau 
bagaimana pandangan anda?

4 comments:

tehr said...

aku setuju
menjadi pendengar yang baik ni payah juga ni

kadang2 tau dengar je
tapi tak faham
hehe

ghost writer said...

untuk menjadi seorang penasihat yang baik harus menjadi pendengar yang terbaik..

padin said...

aik dah tak pakai disqus ke hehee, umm betul lah tu masing2 ada keunikan sendiri..

bersederhana tu dah cukup untuk kita.. :D

azharr said...

lebih suka mendengar...