Jan 19, 2012

Musibah

kejadian semalam buat aku trauma dan yg paling x syok sangat mengganggu nyenyak tidurku.. harap2 tak lama


Rabu- 180112 - Aku sangka tindakan aku betul bila aku cuba memblok kereta yang  memasuki parking aku. Aku boleh maafkan kalu dia tak tahu disitu reserve parking lagi pun dia mungkin orang luar sbb (bukan plat K)  tapi tindakannya mengopak kereta dan cabut lari dengan cara ganas itu satu perbuatan jenayah, takan ku maafkan.

W/bagaimana pun aku bersyukur dan berbanyak2 terimakasih pada kawan2 yang membantu pada masa aku sungguh panik melihat kejadian didepan mata rasa nak jerit tapi tak terjerit.






gambar ihsan dari Caon- ni dia  keta malaun tu
Pengajaran dari musibah

Jangan kita sangka  sangkaan/tindakan kita sama dengan orang lain bila berhadapan dengan sesuatu yang perlu buat keputusan

Jangan cuba membalas setiap kejahatan dengan kejahatan, jika ada pilihan lebih baik bertolak ansur. Mengalah tak beerti kalah.


Jika berada didua persimpangan, hati akan berkata2 pilih mana satu, yang selamat atau yang berisiko< pilihlah yang selamat.

Jangan cuba membalas dendam jika kita tidak kuat dan tidak tahu tahap kemampuan orang lain.




No comments: