Apr 22, 2012

Kempen Kebersihan

Kita dituntut untuk sentiasa bersih dalam apa jua perkara, bersih dalam makanan, (tak kira samada sedia atau beli makanan)berpakaian, tempat tinggal , lebih2 lagi tempat beribadah untuk jamin kehidupan lebih sihat dan selamat. Bukan payah nak semua jadi bersih cuma amalkan kempen kebersihan dalam kehidupan harian. Bunyi macam senang, memang tak susah kalau dah jadi amalan.

Seperti disekolah diadakan kempen kebersihan keceriaan kelas, untuk lebih selesa dan semangat  para pelajar menimba ilmu dan cikgu pun mengajar tak jemu.

di kawasan perumahan boleh juga adakan gotong royong kerbersihan dan keindahan sebulan atau dua bulan sekali pun memadai.

Di pejabat, malah dimana2 pun boleh diadakan kempen kebersihan asalkan semua ada kesedaran. 

Jom hidup lebih bersih 

putih bersih bulu kucing ni


haha!!!   baru semangat nak belajar....




8 comments:

tehr said...

tak boleh duduk je kalau nak bersih, kan?
Hehe

Kakzakie said...

Kakak mencuba lagi tak tahulah dua-tiga hari lepas kakak tak boleh buat komen di sini...

Nak solat pn kena bersih kan..
Cantik kucing hihi...

tiefazatie said...

alahai..comel gle kucing2 nie..=)

CIK TOM said...

hidup bersih lebih berkat..dpt jauhi penyakit..dan badan pun sihat..

comelnya gmbr anak2 kucing tue..

Cikgu Hairul said...

Cikgu sekolah ada juga tertekan sebab mengajar anak muridnya erti kebersihan. Pernah satu ketika seorang cikgu kena hamun dengan parents sebab suruh anaknya sapu sampah dalam kelas. Masyarakat kini nampaknya tak suka BERSIH.

guest said...

kucing mmg pembersihla kan...

kakyon said...

menjaga kebersihan di tuntut dalam islam.bersih luar..bersih dalam..bersihkan di mana2..

eiela said...

kalau kat Malaysia nih kempen kebersihan tak berapa menjadi sangat kan.