Feb 20, 2013

Cabar Mencabar

Kebanyakan orang tak suka dicabar
ada orang pantang dicabar
ada orang suka cabaran
tapi berapa ramai yang suka menyahut cabaran?


Bila orang besar besaran nak datang buat lawatan apalagi kalau  yang paling besar, tentulah habis semua lapisan pegawai terlibat dengan penyediaan bagi menyambut serta menyantuni orang itu...

Setiap unit ada tugas- masing-masing seperti pengangkutan, jamuan dan cenderahati...

Big boss selalu dok pesan, pastikan tempat dan kawsan pejabat sentiasa bersih, bersih, bersih. Berapa kali mau bersih dah,  rasanya dah 3 kali, tak cukup lagi...

Jangan gantung apa2 kat cermin kecuali tanda nama dan kat dinding.....
unit ni apa dah jadi...
jawab sendiri, 'untuk keceriaan big boss'




Makanan pulak kena sedia ikut selera tetamu... biasanya kalau orang KL turun sini mereka nak makan kari kepala ikan...sedap sangat ka kari kepala ikan kat sini?..cewah2 tu my favorate juga.

Tetamu akan merasa bangga kalau dilayan ikut selera....

kami yang menurut perintah sedia melayan dato'..

selamat datang ke PPZU...

4 comments:

@na said...

meriahnye persiapan sambutan...mcm nak kenuri sambut menantu la pulak

atuk said...

Assalamualaikum Sudais

istimewanya....
kalau gitu saya nak datang melawat la....he he

S..U..D..@..I..S said...

@na
macam panggung wayang pun ada heheeh, nak wat cemana bos gila-gila...apa apa pun asal x salah undang2 ok la kot...

atuk
oo silakan tetamu didahulukan..

ctpayong said...

meraikan tetamu itu wajar di dalam Islam tapi jangan berlebih-lebihan dan pembaziran itu dah termakan hasutan syaitan...

apa pun apabila kita 'symp' terpaksa rela buat apa yg telah ditugaskan...kan kan.