Mar 3, 2013

Tinggal Kenangan

Dipinjamkan sekadar waktu untuk menjaga membelai bermanja dan berkasih sayang dengan mereka. Keletah dan kenakalan amat mencuit hati wpon kadang-kadang rasa tercabar time mereka buat hal yang tak sepatutnya, tapi sekejap ja kerana sayang melebihi kemarahan...

Entah dari mana asal usul marie pun taktau, tau tau ja menumpang disini dah jadi macam anak angkat. Anak-anak aku dah mula seronok sbb mak abah dah benarkan marie sekali sekala masuk bermain dalam rumah, klau dulu jgn harap....Aku pun tak tau sejak bila aku dan mr zaid lembut hati dengan haiwan nii...

Anak2 marie  ada 4 ekor yang comel2 dah berusia lebih kurang 5 bulan, time ni sangat nakal dan gediks, tak reti diam. 2 bulan yang lalu kaklong (perangainya mewarisi kekakakan, sbb tu panggil kaklong) terlibat dengan kemalangan yang ngeri yg buat aku fobia, taklalu makan hr pertama kejadian dan berhari2 jugalah kurang selera asyik terbayang peristiwa hitam ( semasa reverse keta waktu nak dtg opis). .

Semalam keen pulak terlibat dengan kemalangan waktu bermain diluar ...Motor terlanggar....

Yang buat aku dan anak aku sayu pilu, 2-3 jam sebelum kejadian, perangainya agak berlainan dr hari2 lain, dia masuk kedalam rumah sedang adik beradiknya bermain diluar. Aku  mengendong dan peluk cium belai sambil berkata `awat keen takmain kat luaq dengan depa'.. Yang seekor ni lain dr adik beradiknya, suka mengiau bila kita bercakap , macam dia paham.....last sekali dia makan wafer dengan irfan yang rajin dan tak pernah jemu2 melayan kerenah sicomel..
Irfan yang paling terharuuu.....

keen yg somell

usia sebulan kaklong no1 dr kiri, keen no.3 berpelukan dengan toy, caa paling depan
Tempat mereka di syurga Allah .....


8 comments:

@na said...

sud@is...bila dah sampai masa ajal kita makhluknNya semua akan pulang kepadaNYA...tumpang merasai kehilangan itu...hrp sud@is tabah.

Shasha Mohamed said...

Hidup ini sementara.
Jangan bersedih, patah tumbuh hilang berganti....

MulutPayau said...

Comelnya kucing2 tu.....

tehr said...

anak gadis aku mernah nangis bila anak kucing kami mati kena langgar motor

makhluk Allah ini memang menghiburkan hati

S..U..D..@..I..S said...

@na
suka kucing tak?..boleh jadi baja kat pokok2 tnaman tu

Shasha Mohamed
tak lama lagi ada ganti nmpaknyaa.....tungu masa saja...

MulutPayau
comel , manja dan nakal

tehr
sama juga tehr, 1 family nangis terharu sbb sayang sgt..

UmmiKami said...

Salam manis...

Bila tengok gambar kucing ni teringat anak kucing Ummi yang telah 'pergi', mati atas ribaan, sayunya hingga membawa kini, memori masih diungkap rindu...

aizamia3 said...

comel2.. tapi bila berlaku kejadian yang diingini pada kucing2 tu, sedih usah cakaplah.. :(

S..U..D..@..I..S said...

UmmiKami
Haskikatnya semua yg hidup akan mati cepat atau lambat...kan

aizamia3
terharu sendu pilu semua ada..huhuhu