Apr 18, 2014

Merah yang ditunggu..

Ada sepokok pokok cabai yg tak gugur sempat masak untuk tuan tanah tengok hasilnya.  


Harapnya yang lain berjaya masak jadi cabai merah agar dapat selesung untuk ditumbuk buat sambal belacan..hahaha


 Yang sebutir cili + tomato ceri boleh la buat air asam cicah bendi rebus,..sedap bak hang...

8 comments:

suka suka said...

Alhamdulillah... segar2 cilinya

Tihara said...

sedapnya,
best cabai fresh ni
dia manis :)

Normala Saad said...

sebiji masak pun kira Ok juga tu..

@na said...

bestnyer....hasil tnm sendiri...mcm nk gigit habih smpai ke tangkai kan, hehehe...bkn senang nk dpt cili masak merah mcm ni...

Kakzakie said...

Itu dia akhirnya berjaya. Buat macam mana Su masak juga tak gugur macam hari itu.

Kakak teringin nak tanam tomato ceri. Ngap satu-satu tak payah masuk lesung pun sedap ni:)

sud@is said...

suka suka
Syukran selepas rahmat hujan ..

Tihara
Btoi memang fresh, tapi nama cabai tetap pedas kak.. pedasdanmanis...hehe

Normala Saad
alhamdulillah sukur sangat..

@na
Pokok yang satu ni antibodi kuat kot..dia kesian kat tuan dia...

Kakzakie
Agaknya pokok ni dengar kata, hari2 dok dengar saya memebebel..
Ntah la.. saya layan sama ja dengan pokok lain tapi yang ni terlindung sket jauh dari kawan2nya yang berpenyakit......

Tanam la tomato ceri sangat senang penjagaannya hanya siram 2 kali sehari....
Buahnya rapuh dan x banyak biji..

TukangKebun said...

Syukur Alhamdulillah kenyang perut juga.

Lydia Miza said...

Alhamdulillah.. Jeles tgk tanaman yg subur. Nk kena bercucuk tanam jugak la pasni:)

Bawah cili tu pokok pudina ke?