Jun 11, 2014

Apakah jenama kopi pilihan anda?..

Kopi memang terkenal sebagai minuman paling popular dan digemari pelbagai bangsa di seluruh dunia. 

Kebaikan kopi boleh baca disini dan disini


Bila balik kampung boleh minum kopi buatan sendiri,...kalau dulu semasa hayat ayahnda, kopi ditanam sendiri dibelakang rumah, proses membuat serbuk kopi pun dilakukan sendiri bersama anak beranak dirumah...

Kalau ada tetamu datang kerumah tak kira siang malam pagi atau petang semestinya minuman kopi dihidangkan...kalau tetamu tak minum kopi,,   nasib laa...tapi diganti dengan teh....hehehe...milo, horlick, jauh sekali...orang kampung la katakan...

Nostalgia, lesung tumbuk kopi yang dah uzur pun masih ada disitu....


Belum pernah try jenama yang banyak kat sini kecuali Radix....


Anda peminat kopi tegar?


16 comments:

Mime MF said...

mcm2 brand kopi skrg..hehe sy tak minum kopi...:P

Seri7ujuh said...

hari-hari kat umah kena sediakan satu jug air kopi o...kopi sin sing cap tupai...hehe

Normala Saad said...

Tak minum kopi tapi suka aroma dan perasa dia dalam kek.

Kakzakie said...

Rumah kampung hubby kakak ada lagi pokok kopi tau Su. Kakak tapi tak boleh minum nanti sakit perut walau suka bau aroma kopi...

Abang memang tiap malam minum kopi.

TukangKebun said...

Baru belajar minum kopi tahun lepas tapi yang 3 in 1.

@na said...

aroma kopi tu mmg memukau la sud@is, apa lagi dari kopi segar tnm seniri...tapi syg belum pandai minum kopi lg la...

@na said...
This comment has been removed by the author.
kakyon said...

akak suka kopi 434..

nadia rashid said...

Sy suka kopi 434...selalu dpt supply dr jiran jika diorg ke muar...lesung tumbuk kopi? Menarik

❤Kamsiah❤ said...

suami peminat kopi...akak blajar minum kopi lps kawen dgn dia..jadi org kedah...anak2 semuanya tak minum kopi...

ummi aqilah (LM) said...

Salam.. Untung kan boleh buat kopi sendiri. Saya ni penggemar kopi. Kdg tu minum arabica tp klu nk yg rasa lembut sikit sy ambik espresso. Sy beli yg paket murah2 jual kat bandung dulu. Kat giant... Berbaloi2

teh ramuan said...

aku ni biasa dengan nescafe je
hari2...

Nurul Hidayah said...

Kepala sakit kalau pekena kopi 3in1 ni.. specially, nescafe. selalu buat sendiri Kopi O.. tersangat mild..

missShila Nget said...

macam2 kopi kite try..

kt rumah kampung selalu nescafe..

kite sndiri, kdg2 kopiko, ah huat, mcm semua brand pn nk try..haha

sud@is said...

Mime MF
Kopi sedap paa..hehe

Seri7ujuh
hehe tak pernah jumpa g kopi sin sing cap tupai...hehe...tentu sedappp..

Normala Saad
Saya suka kopi susu, o pun ok juga , aiskrim kopi my fav...

Kakzakie
Kopi yang hampir pupus...kopi buantan sendiri la ya...

Orang lelaki memang suka kopi kot bebanding dgn perempuan...

TukangKebun
banyak sangat kopi 3 in 1 dipasaran la ni kan..sampai tak tau yang satu yang sedap dan berkhasiat...

Kena try semua kalau macam ni...hehe

@na
Tak pandai minum kopi...
Jom!! aiskrim kopi dan kek kopi...

kakyon

kopi 434 sure sedap tu kakyon..
nnt saya cariii... adakah di daerah saya ni....

nadia rashid
Generasi sekarang payah dah nak jumpa lesung, ni nadia sejenis alat menumbuk kopi, padi... dsbnya...

❤Kamsiah❤
Betol tu anak2 saya pun x suka kopi....

ummi aqilah (LM)
Kopi 3 in 1 dah bermacam jenis, pilih saja kan LM...

teh ramuan
Asal dari biji kopi juga kan....

Nurul Hidayah
Ya ka ,sakit kalau pekena kopi 3in1 ni, mungkin tak sebati lagi tuu....

missShila Nget
Hanya orang yang suka kopi saja yang tahu nikmat kopi...hahaha

kopiko, xboss saya suka..hilang ketagih katanya...

sudipVSsenduk said...

tak minum kopi... pening