Jul 12, 2014

Terbaekkkk dari dusun

Hari Jumaat kemarin kebetulan cuti umum kat sini barula berpeluang pergi kedusun sepupu di Kg Singkir Genting. Masuk kanan terus ada simpang y, masuk kiri belok kanan terus...akhirnya sampailah kekebun dusun mewah buahan, nikmat tak terkata..
gugusan cempedak



  siap masuk dalam plastik..rezeki

bunga bunga mekar belaka tanah macam CH..benih bungan dn keratan ros tak lupa.

cici pun pun nak interframe juga..comey sangatt..kalu boleh yg ni nak bawa balik..

 Insyaallah jika panjang umur ada kesempatan, tuan dusun bercadang nak berjemaah berkelah ditepi sungai(belakang rumahnya bersama sepupu sepapat.....huwaaaa.... nostalgia yang hilang.


10 comments:

Jari Manis said...

Bestnya klau ada saudara yg ada dusun boleh mkn puas2

ctpayong said...

woahaaaa....bestnya. mesti serene kata omputih. terlior pulak nampak cempedak tu...kalau goreng utk berbuka ni mmg terbaik neh.

ummi aqilah (LM) said...

Bergugus -gugus cempedak. Bestnya


Err sedap nmpk manggis merah tu. kalau pilih utk mkn LM akn mkn yg kulit merah. Suka sgt yg merah x suka yg dah masak sgt.

@na said...

tinggi nyer pokok cempedak...blh ke panjat tu???

padin no said...

layan cempedak goreng time berbuka, wuuuuuu.....

Normala Saad said...

Wak syoknya...kami ni tak tahu lah sempat ke tidak balik raya ni merasa buah didusun abang ipar...

Honey said...

Salam Sudais,

Nak cempedak tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu dah lama cari buah cempedak tapi tak jumpa. Sedih!

Kakzakie said...

Semua buah-buahan itu ada di dapur rumah kakak sebab bapak kakak dtg rumah hujung minggu:)

Tapi bunga-bunga tu kakak tertawan sungguh. Ros pengantin lama kakak idamkan tapi tak hidup-hidup kakak tanam dari cantasan. Mungkin kena beli yg dah hidup di nursery.

ps: sekarang kakak sakit perut gara-gara makan cempedak tak ingat Su.. beringat ye masa makan jgn jadi macam kakak ni.

sud@is said...

Jari Manis
Tak best juga kalu ada sedara yg ada dusun tapi tak ajak..kan kan..

Mesti ajak la kan ...tak termakan nya buah buahan satu dusun.......

ctpayong
Sori kak citi, buat akak terlioq..tambah bulan posa kan...

ummi aqilah (LM)
Sori LM, tunjuk buah-buahan pada org pegnan..terluir ka... ampun..kalau dekat sya kirimkan...

@na
Tak pa @na dorang pakai skylift, sbb tuan dusun tu ahli bomba..hehehe

padin no
Bukan berbuka saja padin , sahur pun sempat ja menggoreng....sian jiran ku...

Normala Saad
Insyaallah sempat tu, mesti dorang simpan untuk adik yang jauh...

Honey
WSalam,
Cari kat mana, kalu kat dusun tentu dapat...

Mungkin belum jenuh lagi kot....

Kakzakie
Syukur nikmat datang kedalam rumah...

Sy pun geram tengok bunga subur mekar, langsung tak ada ulat serangga...

Akak makan banyak sangat kot cempedak tuuuu.....
Saya pun kalu ngadap buah2 ni mau lupa diri....

kakyon said...

seronoknya kalau ada dusun sendiri..boleh ajak saudaramara makan berjemaah..