Oct 5, 2014

'Globe' terukir di marble cake homemade

Selamat hari raya aidil adha pada semua. 

Malam raya tadi lebih kurang pukul 9lebih camtu hati berbelah bagi samada nak buat, tak buat, akhirnya hogeh la juga sebiji marble kek yang simple untuk balik kampung keesokannya (hari ni.)
Selepas kek dah masak letak tepi menunggu sejuk sebelum disimpan, masa nak simpan tu lah terperasan macam globe...
Sesuatu yang unik yang aku nampak, ingatkan aku sorang yang perasan tapi bila tanya anak anak dan somi mereka pun teruja!!!

Cuba anda lihat sendiri..

bukan yang ni..



bawah lagi


















jemput makan...


10 comments:

Normala Saad said...

Selamat Hari Raya Aidil Adha Sud@is. Tak apa lah tu..globe dah masuk dalam perut...

TukangKebun said...

Wah rajinnya buat kek.
peta semenanjung Malaysia

insan marhaen said...

Ha... Ha... :-o

IM mutakhir ni suka makan kek cokelat walaupun IM tahu ianya 'merbahaya' kerana manisnya terlalu...

Julie M said...

Selamat hari raya aidiladha Kak Sud@is, kek tu nampak sedaplah nyum2....

sudipVSsenduk said...

sebelum potong kena belajar geografi dulu.. hahaha

Kakzakie said...

Eh... betullah. Ada pulau Sumatera, Semanjung M'sia, Thailand selatan dan Pulau Borneo.

Abadikan disini sebagai kenangan sebab jadinya ia secara tak sengaja kan..

Selamat Hari Raya Aidil Adha dari kakak.

LiNa_Pg said...

Spesel kek ni..jelas kelihatan sem.mesia dan sumatera..borneo pun ada iras2 dah tu..

Tokan said...

wah sedap....

suka suka said...

Salam eidul adha... siapa sangka lenggokan tangan mengekek boleh dpt corak globe..specialkan!

ummi aqilah (LM) said...

Globe pun sodap!! Terliur LM tgk. La betul x mkn kek panas2