Nov 5, 2014

Kapal Layar `Jalur Gemilang' Dato Azhar Mansur berakhir disni


Inilah kapal layar Dato Azhar Mansor, `Jalur Gemilang' yang berharga RM2 juta, dipamer di Awana Porto Malai Resort, Langkawi.
sumber http://ms.wikipedia.org/wiki/Azhar_Mansor
 





layar yang patah


kapal lain yang mewah

harga jutaan

(Beliau berangkat mengelilingi dunia pada 2 Februari 1999 dan selamat tiba pada 11 Ogos 1999)


14 comments:

LiNa_Pg said...

Pernah mai tengok Jalur Gemilang masa tengah gemilang dolu2..
Nampak cam terbiar jer...sayanglah sesuatu yg pernah mengharumkan nama negara terbiar camtu jer

Kakzakie said...

2 juta yg pengakhirannya begitu jadinya Su. Macam sayanglah pulak. Tapi kalau dijadikan pameran dan dijaga ok juga..

kakyon said...

Sayangkan..barang bernilai jutaan ringgit terbiar camtu jer..

AMIIZAA said...

pihak tourism kena buat something utk cantikkan semula:)

Julie M said...

wow mahalnya harga kapal tu, & last2 terbiar je, sayang sungguh...

Daddy Ziyyad said...

patut di pelihara & dan di pulihara

Bunda a.k.a KN said...

Bunda masih teringat kisah pelayaran Dato Azhar Mansur ni...

Gee Lion said...

lorh.. ingatkan mereka preserved benda2 macam ni.. membazir je.. hurm..

insan marhaen said...

tapi tuan punya jalur gemilang (termasuk kita) akan berakhir di mana?

TukangKebun said...

Tak sempat nak tengok masa lawat Langkawi dulu/

Abang Bear said...

yer ker jadi macam tu... kita dah takder muzium besar ke nak simpan barang2 mcm ni... sanggup lah korek kapal2 terbenam dalam laut yg dah reput konon sejarah... tapi yg ni tak pulak dianggap sejarah... sedey

teh ramuan said...

pelayaran kita juga bakal berakhir suatu masa nanti

@na said...

pelayaran solo mengeliling dunia hanya dalam 7 bulan...sangat pantas!!

ummi aqilah (LM) said...

Sayangnya.. Terbiar san nnt rosak lg byk kos nk perbaiki