Feb 23, 2015

Cosmos telang dimusim panas

Cosmos dan telang, biji benih pemberian @na tq @na


Tak tahu pula khasiat bunga atau daun cosmos, sapa2 yang tahu boleh kongsi disini...


Khasiat bunga telang boleh dapat disini http://duniasehatku.com/khasiat-bunga-bunga-telang/


11 comments:

paridah said...

musim panas tambh berseri warna bunga cosmos n telang...kena rajin siram tu.

Kakzakie said...

Kakak baru semai bunga telang 2 minggu lepas tapi dah mati. Ambil dari rumah yg kakak sewakan sebab org yg sewa dah keluar...

Kakak kena tunggulah musim hujan nak cuba lagi.

Tengok pokok yg su tanam semuanya menjadi geram:)

Bunda a.k.a KN said...

Cantik warna biru bunga telang tu..

Puan Kutu said...

Bunga telang ke namanya.cantik..nmpk sangat buta tumbuhan.hehe

Nooriah Abdullah said...

salam kenal dari kaknoor, cosmos tu cantikkk, bunga telang mmg banyk kt umah kaknoor tak tau pulak bnyak kasiat nya..

Normala Saad said...

Bunga telang dirumah kak dah tak terjaga. Merimbun.

@na said...

uiit dah bebunga...tahniah sudais.
bole la buat nasik kerabu biru tu..jemput kwn2 sekali k...hehehe

sudipVSsenduk said...

bunga kosmos tak pasti pulak kebaikannya. Tapi kalau bunga telang, akak tau la sikit-sikit sbb pernah terbaca. Bunga telang boleh ubat sakit kepala, kilatkan & sihatkan rambut & kuatkan ingatan. Kalau ada ulser mulut, rendam bunga telang dlm air panas. Minum mcm kita minum air teh. Untuk ubat sembelit pun ok. Wallahua'lam.

Tihara said...

saya suka bunga kuning ni
tanam banyak2 nampak cantik
tapi saya takde benihnya :)

sud@is said...

paridah
betul tu kena rajin siram kurang2 2x sehari...

Kakzakie
Lagi pun pokok2 ni kak tak ada serangga perosak mungkin disebabbkan aroma bau pda pokok telang dan kosmos....

Bunda a.k.a KN
TQ...saya pun teruja....

Puan Kutu
Saya pun baru tau je nama tuu....setelah melawat blog kawan2...

Nooriah Abdullah
Wsalam
Pada mula saya terpesona tengok cosmos dblog @na, tu yang mintak benih....

Normala Saad
Bila dah merimbun tentu cantik kan...

@na
Nasi kerabu belum pernah cuba tapi lemak biru tu adalah....

sudipVSsenduk
Tu la dok cari juga khasiat cosmos, belum nampak lagi, khasiat telang memang banyak..

Tihara
Kalau nak tinggalkan address kat sini boleh saya poskan.....InsayaAllah

ummi aqilah (LM) said...

Cantiknya si telang, ada org bila dah byk tiap hari buat jus telang. Sampai teh pun letak telang jugak. Bilalah agaknya saya dpt tanam pokok telang ni.