Aug 3, 2010

Cara-cara menjawab panggilan telefon paling 'kerek'

Terpikir pulak cara nak jawab telefon supaya x boring ...asyik2 supa je.....

1. Soalan: haloo, may i speak to bedah please?
Jawapan: maap.sini bukan balai polis.

2. Soalan: haloo, siapa disana?
Jawapan: ntah. saya kat sini,mane le saya tau sape kat sane..

3. Soalan: haloo, boleh saya bercakap ngan bapak awak?
Jawapan: nak cakap cakap je ler. buat ape tanye saya.

4. Soalan: haloo, boleh sambungkan ke nombor 323?
Jawapan: maap cik,nombor tak boleh disambung,hanye boleh dicampur.

5. Soalan: haloo, mak ade rumah?
Jawapan: mak takde rumah.bapak ade pasal rumah ni bapak yang beli.

6. Soalan: boleh saya bercakap ngan siti?
Jawapan: maap.nombor yang anda dail tidak mahu memberikan perkhidmatannye... time kacih.

7. Soalan: haloo, tolong panggilkan samad. saya nak bercakap dengannye.
Jawapan: sila panggil sendiri.saya sibuk.maap

8. Soalan: halloo... ...
Jawapan: haloo. pusat sakit mental disini. anda ingin mendaftar?

9. Soalan: haloo, saya nak tumpang bertanya...
Jawapan: maap. ini bukan kaunter pertanyaan.

10. Soalan: haloo, betul ke ini nombor 3004001?
Jawapan: sila dail sekali lagi. kalau saya masih menjawab betul le tu.

11. Soalan: assalamualaikum...
Jawapan: waalaikumussalam..(tupp!..terus letak tepon.salam kite wajib. jawab)

Hilangkan boring sekejap... baca ja jangan ikut...


sumber email

14 comments:

amira said...

one word: creative.. huhu~~

KM7 said...

hahaha
lawak nyer.

cik panadol said...

haha...sengal la kalo jawab telefon cmtu...

aku pulak kalo no tak kenal, aku angkat je tp aku senyap smpi la org tu yg cakap dulu....

S..U..D..@..I..S said...

@amira - ya ka kreatif..kerek kot

@KM7 - loyar buruk (loghat utara)

@cik panadol - sama juga...kadang2 kata cik salah no kot..

syahira ariff said...

hahaha
nak kena lempang oleh pemanggil telepon nampaknyer

NARDtheNERD said...

ish.
kalau ada orang wat cam ni kat i.
mmg mati orang tu.
ceehh. hehe~

NuSaNa NoSa 91 said...

ha3~ sarcastic gila cara jawab.. adesss.. ^_^

Fara said...

Muahahaha~
bikin panas betol tukang jwb ni! :D

S..U..D..@..I..S said...

@syahira ariff - harap xda kot yang buat jawab cam tu kan..

@NARDtheNERD - sabo nard..nnt jadi kes bunuh plak..hehe..

@NuSaNa NoSa 91 - hehe.. sengal tu

@Fara - rasanye x lama duk c2.. kalu ada cam tu

Apapun terima kasih pada sume yang sudi melayan post gila2 ni...

ASaDa RyutaRo said...

hahahaha.. mau kena maki hamun ngan sape yang kol.. isk!

paling bagus, time call sape2, kenalkan diri dulu.. hehe =P

S..U..D..@..I..S said...

@ASaDa RyutaRo - betul tu..

BUNTU said...

hahahahah/.... info menarik... gaya terima telpon yg unik
Mohon izin utk menjadi followerr pada blog ini...

BUNTU said...

hahahahah/.... info menarik... gaya terima telpon yg unik
Mohon izin utk menjadi followerr pada blog ini...

Fara said...

Muahahaha~
bikin panas betol tukang jwb ni! :D