Oct 8, 2010

Guru cemerlang patutnya dimana?.......



seelamat pagi cikgu
Patutkah  guru cemerlang ditempatkan disekolah yang terpilih sahaja

ATAU

Guru cemerlang patut ditempatkan disekolah yang x cemerlang 

AGAR

Dapat mendidik pelajar menjadi lebih cemerlang

ATAU
Setiap sekolah biar sama rata, guru cemerlang, guru pakar, guru baru

Apa pendapat anda....

16 comments:

Ramdan said...

setakat guru cemerlang tapi tak ikhlas, tiada makna.

Fantastic Ajane said...

i vote for sama rata.. setiap murid berhak mendapatkan knowledge sama rata betul x? hhehe just my opinion..:)

Chaon Cornerz said...

baik letak je dekat skolah2 yang tak cemerlang.. bile dah ade di skolah cemerlang bakat yang dorang ada tue tak menyerlah la dan ilmu yang dorang bagi tue senang diterima oleh murid2 cemerlang.. kalau hantar kat skolah tak cemerlang sangat baru la ada cabaran.. =)

Ezao' Edogawa said...

jawapan yg last sekali. sama rata. if 2nd tu. kalau guru cemerlang je yg ada kat skolah cmerlang tapi murid2 tak nak blajar, sama je. :)

Insan Marhaen said...

guru cemerlang patut naik pangakat ler...

S..U..D..@..I..S said...

@Ramdan - Ya betul semua pekerjaan pun perlu ikhlas..

@Fantastic Ajane - setuju

@Chaon Cornerz - betul juga

@Ezao' Edogawa - harap guru cemerlang tu pandai mencemerlangkan pelajar yg x cemerlang.. belit2 sikit ayat ni.

@Insan Marhaen - prestasi dr semasa kesemasa, ...ada rezeki sampai juga

hani said...

biar sama rata..
klu hantar kat sek cemerlang je .tak ada cabaran sbb bebudak dah pandai..
hantar kat sek biasa baru ada cabaran nak ajar bebudak..ajar sampai bebudak tu jadi cemerlang..

S..U..D..@..I..S said...

@hani - setuju dengan hani

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

setiap sekolah perlu ada guru cemerlang

hamzah ian said...

kalau sekolah sbp rasanya semua guru cemerlang.. haha

takde la.. semua guru same je.. budak2 tu yg kena usaha.. guru tlg sikit2 je..

budak_nakal said...

setiap sekolah kot supaya sama rata.. boleh didik budak2 jadi cemerlang :)

S..U..D..@..I..S said...

@b.r.u.t.a.l.s.o.l.o - sokong 100%

@hamzah ian - budak cikgu dan sekolah sekali cemerlang gemilang

@budak_nakal - pengetua dijulang terbilang

Kalamhati said...

yang last tu..kena ada combination..baru ada perkembangan..

Balqis said...

mesti la sama rata..bg cemerlang jugak pd skola yang xcemerlang lgi..biar sekolah2 kat msia nie sama taraf (besar betol impian!)..hehe..

S..U..D..@..I..S said...

@Kalamhati - samarata semua merasa, pelajr cemerlang, cikgu terbilang

@Balqis - impian harap jadi kenyataan, msia cemerlang

Ramdan said...

setakat guru cemerlang tapi tak ikhlas, tiada makna.