Nov 1, 2010

Siapa Sahabat Kita

Pesan ustaz/pakar motivasi

Lagi cerita tentang sahabat, banyak betui tajuk sahabat bulan ni,( bulan sahabat)

aku teruja dengan ayat ni:::::



Carilah seramai mungkin sahabat, walau seribu kerana seribu itu sedikit

tapi

hindarilah seorang musuh kerana seorang musuh itu ramai



bolehkah kita hidup tanpa sahabat/kawan?
atau
berpilih pilih kawan (mestilah plih yg baik)
atau kawan x ramai.......

Berkawan ramai tak rugi sebenarnya kerana dengan kawan kita boleh menambah pengetahuan, 
bertukar pandangan,
mendapat cerita ,berita

Wlaupun hanya dialam maya. 

Kadang2 kita terhibur dengan cerita lawak jenaka kawan2..



Elakkan dari bermusuh dengan sesiapa, kerana seorang musuh boleh menyebarkan segala kelemahan, rahsia dan kemungkinan besar boleh menimbulkan fitnah serta memecah belah.




Bermaaf maafan segala sengketa
yang kecik2 dipadamkan
yang besar dikecilkan
insyaalah persahabatan dapat dikekalkan




8 comments:

HaNTwO said...

moga aku menjadi sahabat yang baik buat rakan2 semua... :)

sri juju said...

argh ~! suke giler this post .
sri x dpt lg kwn sjati :(

sedih sgt2 ! :'(

Tomato Gurl's Life said...

berkawan biar beribu..bercinta biar satu..musuh jangan dicari..

S..U..D..@..I..S said...

@HaNTwO - sama lah harap2 begitu juga

@sri juju - harap2 aku akan akan jadi kawan sejati kamu...

@Tomato Gurl's Life - ntah ciktom x pasti sahabat aku dah cukup seribu ke belum...hehe

padin said...

hehe kalau boleh memang kita nak jadikan sesiapa sahaja sebagai kawan atau sahabat,
tapi kita perlu pandai juga dalam memilih.. emm.. panjang lak komen ni nanti, di pendekkan,
"pandai2 la mencari kawan"

S..U..D..@..I..S said...

@padin - jangan tetipu silaunya permata ada juga kawan yang bermuka2..betul x padin yes

padin said...

hehe kalau boleh memang kita nak jadikan sesiapa sahaja sebagai kawan atau sahabat,
tapi kita perlu pandai juga dalam memilih.. emm.. panjang lak komen ni nanti, di pendekkan,
"pandai2 la mencari kawan"

sri juju said...

argh ~! suke giler this post .
sri x dpt lg kwn sjati :(

sedih sgt2 ! :'(