Nov 2, 2010

Seronok Bekerja

Nikmat Mencipta, Menepati Masa dan Seronok Bekerja adalah antara cabang2 dalam Tonggak 12. Tonggak 12 aku baca dan hafal masa nak ambik PTK saja..selalu confius...

Hari ni bukan ak cerita pasal PTK

Seronok bekerja dengan kata lain, keikhlasan serta kepuasan menjalankan  tugas,  ni pendapat aku mungkin pendapat orang lain berbeza.

Seronok kah bekerja andai hasilkerja anda dikritik ramai,,,,,
baik juga kalau kritikan itu dipandang positif lalu ada inisiatif

Seronok kah bekerja andai orang tidak menghargai hasil penat usaha anda

Seronokkah bekerja andai persembahan tidak memenuhi kehendak majikan anda

Bagaimana tentang bayaran yang diterima, 5-6 angka...berbaloi? tepuk dada tanya selera

Seonok kah bekerja andai hasilkerja anda yang tidak...........orang lain yang menjadi mangsa kerahan tenaga

Sebagai consultant yang dipilih dan berbayar sepatutnya anda berbangga dengan output yang berkualiti serta menjadi contoh dan rujukan kepada pelanggan

Tapi salah siapa?
Siapa ajk pemilihan?
atas kriteria apa pemilihan dibuat?

kepakaran, kenaliti, atau tolong kawan atau ??????

Susah sebenarnya menghafal T12, tapi susah lagi untuk mengaplikasi dalam tugasan...


Sekalung tahniah kepada bos aku (bodek?) yang terpaksa memikul tangungjawab yang diamanahkan (ditinggalkan) dengan lapang dada, bersemangat waja, lantang bersuara, bersemuka untuk mencari jalan penyelesaian demi menjaga maruah jabatan....

tahniah2

seronok bermain





13 comments:

@na said...

Salam cfu. Berat nmpaknye isu yg d bw arini... Tahniah! org yg committed je yg akn fikir secara committed....

Dhiaqiud said...

T12? blom hafal sbb blom amek PTK..keje la ngan ikhlas walaupun kdg2 ketidakadilan berlaku..

HaNTwO said...

heheheheh...

S..U..D..@..I..S said...

@@na - Tidak juga begitu,...hai mengomen sdap aja...

@Dhiaqiud - mmemang ssh nak hafal sbb byk persamaan...mmg lah payah nak adil dlm dunia ni....hanya tuhan yang adil

@HaNTwO - hehehe...saja.. no komen?

KM7 said...

kerja memang seronok jika kita minat melakukannya

padin said...

aku pon xhafal Tonggak 12 tuh, yg aku ingat, nikmat Mencipta ekekee lagi saju Ketekunan.. heee

S..U..D..@..I..S said...

@KM7 - buat keja dengan sabar minat dtg kemudian kot....

@padin - kira ok latu hebat ayat tu....tekun berblogging.. hehe

Insan Marhaen said...

hari yang IM seronok pi kerja ialah hari jumaat sebab dapat enjoy dengan kengkawan naik bas.

hari yang tak seronok ialah hari isnin kerana selalu jem masa pi kerja.

S..U..D..@..I..S said...

@Insan Marhaen - aku sronok hr khamis sbb ada pasar tani ble makan 'big pot moi' dan balik 11/2 jam awal....

Tak seronok pulak selain hr khamis...

AngahSayang2314 said...

oklah tue kau pikul kalau kau kena serit lagi payah hehhee

ozzy said...

kepuasan bekerja itu labih mengembirakan walau brp pun imbuhan yg diterima

S..U..D..@..I..S said...

@ozzy - kepuasan bekerja dengan imbuhan setimpal lebih menggembirakan

AngahSayang2314 said...

oklah tue kau pikul kalau kau kena serit lagi payah hehhee