Nov 28, 2013

Pandan dalam pasu lagi sedap

Disebelah (tanah jiran) ada pulau pandan yang tumbuhnya subur segar lagi rimbun,

tapi pasaipa yang disini juga yang dia berkenan (bukan dengki, herannn...sakit ati jugak lah).

Terjahnya tak kira siang malam pagi petang dah tu pulak time takda orang . Hai pandai sungguh makhluk niii, dia bersuara pun waktu dah nak balik...

Bukan datang sendirian, bak hangggg!!!!!
bawa anak beranak macam rombongan.

Lepas ni pokok apa pulak yang dia rembat, risau jugalah... apa nak buat rezeki masing masing, yang tinggai tu la tuan tanah punya..


sedapkah yang cekeding macam nii


len kali try yang ni plak...

10 comments:

Anonymous said...

Sebab simit tu lah buat jadi sedap. Macam makanan jugak...yg sedikit tulah yg direbut rebut. Tak caya cer tanya ngan anak anak kecik tu

missShila Nget said...

jenis lain kot..?

ke yg dalam pasu tu ambik dari yg merimbun juga..?

@na said...

dalam pasu nmpk lebih trjamin kebersihannnye sud@is...hehehe...bw besabo no..

makchaq said...

Bila sikit tu permintaan tinggi.. Hat banyak tengok pun dah tak lalu...

Sapa yang dok ambik pandan sekerat2 macam tu...

Kakzakie said...

Ada juga mahkluk macam itu ye. Memanglah sakit hati tapi dah tak nampak nak buat macam mana.

ps: rumah kakak pulak bunga ros kakak asyik ada aje yg menculik. Pergi kerja ada balik kerja dah togel semua. Geram!!

sud@is said...

anonymous
btoi2 anak2 pun stuju

@na
sabo ni kalu xsbo dh tgkap sembelih masak tandori

makcaq
nama dia Ah Bing,..hehe blum dpt tgkap lagi

missShila Nget
satu jenama jg

kakzakie
dia bekenan ros kak yg cantik la tu

teh ramuan said...

saja je dia ak try tu
mana yang lebih sedap

memang perlu banyak bersabar ni

Pedasdanmanis said...

Rasanya makluk berkenan dgn tuannya yg hensem kot... pokok pandan tu buat syarat nak berkenalan jer....

MulutPayau said...

Yg dlm pasu tu lebih manis kot..hihi
Kalau dah bawak rombongan tu, tak lama tinggal tunggul jer lah pndan tu....

LadyBird said...

bntg ape yg mkn pandan tu?