May 3, 2014

Bila Kelisa jadi dedalu....akhirnya..

Tanam pokok kelisa diperdu nangka ingatkan sekadar menjalar sahaja, rupanya dia melonjak melilit dn membelit  pucuk-pucuk nangka sehingga kelemasan pokok tu.
 Sudahlah mengganas, menindas, tidak berbuah pulak tu..gila daun agaknya,dah bg warning 2mgu lepas kalau tidak bebuah akan dipangkas dan dicantas. ..

Nampak zalimkan tuan tanah?  Inilah nasib cik kelisa kalau nak jadi belanda..




Sebenarnya tuan tanah sayangkan pokok nangka madu yang sedang membesarkan buahnya yang 2biji itu.

Sori kelisa apa nk buat jodoh x pnjang..










8 comments:

nadia rashid said...

Nanti semai lain...cepat je tumbuh..

NARDtheNERD said...

sedap buat gulai nangka.. :)

❤Kamsiah❤ said...

hehe degil..kan dah kena cantas...nanti kalau nak tanam lagi lps ni...buat para/pergola khas utk kelisa..

Normala Saad said...

samalah kelisa kita, gila daun.Kak pun tunggu hari nak cantas. kalau daun tu boleh makan tak pa juga

insan marhaen said...

Kelisa sepatutnya tanam di para tersendiri...

suka suka said...

Berapa lama ya pokok nangka tu nak berbuah? Gara2 makan nangka madu hari tu akak da semai benihnya... dah jadi anak pokok:)

sud@is said...

Nadia
Ntahlah rasa xnak tanam lagi buat masa ni..

Nardthenerd
Btoi,. Sdap sgt slera sama :)

Kamsiah
Ingat nk tumpang saja, nk buat para mmg xdak tmpat..

Normala
O gitu kita srupa nmpaknya..

Insan Marhaen
Btoi Im x bleh main tmpang2 , pokok ni..

Suka-suka
Saya tanam ank pokok..4-5 tahun jg rasanya yg ni bebuah kl kedua, jarak lama jg xbebuah

Lydia Miza said...

Patutnya cantas je sulur tu dan korek akar dia tanam tempat lain. Nnt tumbuh sulur baru , sayang pokok dah hidup kalau dibuang