May 7, 2014

Keharuman yang tiada tandingan..




12 comments:

NARDtheNERD said...

ni bunga jasmine kan? :)

Normala Saad said...

Memang harum benar. Abang kak tiap2 malam kuitp bunga ni letak dalam tempat tidur. Macam arwah mak lah pula...

insan marhaen said...

tetiba teringat lagu P Ramlee. kat rumah mertua IM di kampung Buah pala dulu memang banyak pokok ini...

@na said...

ni bunga melur selapis kan sud@is?

Kakzakie said...

Su nak tahu masa kakak kecik-kecik dulu bunga ini arwah mak kakak keringkan dah tu campur dgn bunga kenanga dan pandan dibuat macam bunga rampai, masuk sikit minyak makan simpan dlm botol kecik. Kami gunakan sebagai minyak rambut..

Lydia Miza said...

Wahh dah siap petik lg tu. mesti segar je kalau letak dlm bilik tido

nadia rashid said...

Suka juga kutip2 letak atas sejadah...wangi!

teh ramuan said...

memang harum ni
aku suka
hehe

Ibu Qistina said...

suka bau bunga ni,sangat harum. letak dalam rumah wangi je. :)

sudipVSsenduk said...

kalau dkt kampung, subuh2 bukak je tingkap.. semerbak bau ni masuk ke rumah. Kekadang seram pun ada.. hahaha

TukangKebun said...

Syok sekali sekala mandi bunga.

sud@is said...

NARDtheNERD
ya jasmin...suka juga ka

Normala Saad
Harum semerbak satu bilik kak....

insan marhaen
Kat kampung biasanya ada pokok melur kan , jadi ubat juga..ramas daun buat mandi anak2 demam kalu tak silap...

@na
Yup selapis ana, belum jumpa lagi yang berlapiss...

Kakzakie
Haa..ya ka .. sure rambut akak hitam berkilat ikal mayang...penjagaan secara tradional...baik untuk kesihatan

Lydia Miza
Kesegaran haruman semula jadiii....hehe

nadia rashid
Ya la atas sejadah pun ok juga kan....selain bilik tido

teh ramuan
Suka juga ya...sama kita..

Ibu Qistina
Bunga melur haruman nya disukai ramai.kan...

sudipVSsenduk
Aitt! bau bunga melur seram ka?..jangan buka tingkap waktu malam , pagi takpa kot....

TukangKebun
Wauuu best ni campur daun pandannn.....