Aug 27, 2014

Tomato ceri

2 jenis tomato

13 comments:

Kakzakie said...

Aduhh... kakak memang dah tekad Su nak tanam hari ahad ni. Geram sangat tengok pokok Su. Ini kalau kakak dpt tak payah tunggu masak. Agak nampak oren sikit aje terus masuk mulut...

Su tanam atas tanah ke pasu ni? Geram kakak tengok..

ummi aqilah (LM) said...

Wahhh..

Pokok yg dulu LM semai buah bulat tp kluar hasil bujur2. Kali ni semai buah tomato yg besar tu. x tau lah hasilnya mcm mana. Baru berbunga:)

TukangKebun said...

Ohhhh bolehlah buat home-made pasta sos.

@na said...

MasyaAllah, gebu meghelit-ghelit....guna baja apa ni sud@is?

Normala Saad said...

Tomato ni kalau kita semai atau campak benih dia kat tanah mudah ja tumbuh. Suburlah sampai keras menghijau daun dia tapi bila sampai bab berbuah...itu yang lece. Naik la sebiji dua. Kak ni berpulh kali tanam baru sekali menjadi lebat.

nadia rashid said...

Harap2 sy punya tomato ceri meriah mcm ni...mcm mana penjagaan nya su

sud@is said...

Kakzakie
Saya tanam dalam pasu kak, atas tanah tak menjadi.....kalau dekat saya kirim dah..

sud@is said...

Dia kawen dengan buah bujur latu.....dah berbunga tak lambat dah la tuuuu..nnti tunjuk ehhh

sud@is said...

TukangKebun
Kena belajar menuntut ilmu buat sos pasta dengan TK nmpaknya..

sud@is said...

Mengelit tu flesh camera kot ana..baja hehe...taik ayemmmm

sud@is said...

Lepas sekali yang lebat tu kak , rasanya dia akan lebat seterusnya....jgn putus asa....

sud@is said...

Pokok ni Nadia ...kadang kalau kita belai sangat dia tak menjadi, macam saya tanam pokok kelisa dulu...tidak banyak berbuah( 5 biji saja kot buahnya) akhirnya cantas.. Baru tanam kali kedua....

Jaga sama seperti pokok lain tak da la jaga sepecial.....

kakyon said...

suburnya pokok tomato ceri.kalau buahnya lebat tanam sepokok pun dah cukup untuk keperluan sendirikan..