Sep 21, 2014

Pokok bunga - ehsan bandaran

Minggu lepas ada rezeki dengan pokok bunga ... semasa lalu dikawasan depan Masjid Zahir kebetulan ternampak pekerja MBAS sedang mengganti pokok-pokok bunga yang lama (marygold) dikawasan dataran depan Masjid Zahir dengan pokok yang baru (taktau nama apa, tapi rasanya yang satu tu balung ayam).

Kami berhenti singgah...sambil mengendeng pokok pokok yang hendak dibuang, ...teruja kot...tengok marygold masih berkembang mekar...

Satu bonet kami angkut, selain marygold, ros jepun anika warna pun suka suki kami petik...hahaha..

Syukran, dibaginya sekali dengan pokok yang baru ....seperti dibawah...


apakah nama pokok ini....

balung ayam kah.. merah ang tuu....



Kata budak pekerja bandaran tu, "Kami ganti pokok sebulan sekali kak, kalau nak mai la ambik".....

Jom p lagi bulan depan....tapi mungkinkah terserempak macam ni..kali ni kira habuann....



22 comments:

suka suka said...

Assalam Sudais... foto no 1 tu bunga pentas atau egytian stars... semlm baru tanya nurseri.. rm 10 sepokok..

ummi aqilah (LM) said...

Salam ... Mak aiii bertuahnya badan dpt buanga lawa2. LM pulak yg teruja tgk

insan marhaen said...

Kalau ambik banyak-banyak, ubah suai ke dalam pasu dan jual kat pasar malam, ok juga kan?

kakyon said...

masih segar lagi tuu.bela elok-elok boleh membiak lagi banyak.kalau dekat boleh KY mencuba nasib..
Su..KY tag Su tau..

♥ p a a n i ♥ said...

best la dapat bunga

cucubulat said...

wah bestnya,,rezeki terpijak ni,,
tiap2 bulan mengendeng lepas ni,,kalau sy dekat mau pi jugak hihi.

TukangKebun said...

Untungnya murah rezeki.
Wow tiap-tiap bulan tukar pokok.

@na said...

nanti bulan depan kalau nak pi tunggu jgn lupa ajak kami sekali na..hehehehe

Normala Saad said...

baik hati orang bandaran tu...

nadia rashid said...

Mungkin atas budi pekerti pekerja gak kan...ada tu x bg pun walaupun kita wat malu malu kucing bertanya hahaha

Acik Erna said...

acik suka tengok bunga..tapi tak boleh nak tanam..kat mana la acik nak letak dirumah teres acik tu

Kakzakie said...

Waaahh... kalau dekat nak aje kakak mengendeng ni Su. Dah ada green light apa lagi bila ada peluang cari lagi yg baru. Seronoknya:)

Julie M said...

Bestlah kak dapat bunga, kalo Julie pun Julie angkut jugak bunga2 tu hihi...

Tiny gardener said...

Kalau dekat saya pun nak pi tunggu. Syok la dpt pkk bunga free.

teh ramuan said...

molek juga
tak la membazir dibuang saja

rezeki
macam2 cara dia boleh datang
alhamdulillah

Kesuma Angsana said...

Salam Singgah jgk bila ada kelapangan sikit hari ni & tq terus menyokong KA yer. wah cantik2 semuanyer ni !

Hanis Azla said...

As-salam sud@is..

Subhanallah.. cantiknya.. kira beruntunglah boleh dapat bunga2 yang cantik tu.. mesti rumah jadi semakin berseri2.. bestnya..

Bunda a.k.a KN said...

Bestlah camtu ...sebulan sekali boleh mengendeng lagi...
Kalau dekat bunda boleh mengendeng dgn sud@is pulak..

tiga lalat said...

Salam. Hee untunglah dapat bunga percuma.

sudipVSsenduk said...

tunggu dia depan simpang subuh sapie.. sure dapat

❤Kamsiah❤ said...

wahhh..langkah kanan tu...dah la cantik2...free pulak tu...

Ummu Madihah said...

Salam Sud@is,

Bestnya dapat pokok bunga cantik free! Memang langkah kanan tu! Bulan depan tunggulah lagi, meriahlah laman!!