Sep 9, 2014

Sawi kembali ....

Kali ni tanam sawi batang panjang...ya ka batang panjang?.. ka kekurusan x cukup baja...
Sebenarnya tanam pada musim panas hari tu..ni lah akibatnya kekurangan air dan lagi pun tidak belai-belai( maksudnya tidak berbaja)..tapi syukran dah boleh buat sayur tumis air + udang/bilis, tabur bawang goreng...



musim kedua, sawi batang panjang

hujan rahmat sejuk sayur dikebun




11 comments:

ummi aqilah (LM) said...

Gmbr pakchoy tu buat saya teruja. Subur nya.. Kemain gemuk2 lagi.

Dah ada sawi tu mudah jugak nk goreng mee ke apa kan..

nadia rashid said...

Gemok2 nya pak choy...sy ada tanam ni pakchoy tp tk pernah dapat yg gemok2 mcm ni

Normala Saad said...

Suburnya...cantik2 sawi tu..

makchaq said...

Jeles sangat ni... makchaq pernah tanam sawi sampai kena sedekah.. banyak sangat.

Sedih la ni x dak tanah...

teh ramuan said...

sejuk hujan turun
sejuk sayur di kebuh

sejuk mata memandang
anak isteri senyum riang

TukangKebun said...

Subur-subur stok sawi hijau di kebun Sud@is. Syukur Alhamdulillah. Terliur hamba menengoknya.

cucubulat said...

suburnya sawi sud@is..kalaulah kita berjiran boleh mengendeng sikit..hihi

Ibu Qistina said...

aduiiiii.....rasa mcm nk guling2 sambil petik sayur2 tu. :D

@na said...

betui la ibu qis,...geram tgk nye...gebu2...boh baja apa ni sud@is???

Bunda a.k.a KN said...

Bestnya kalu ada green fingers ...apa saja tanam ..menjadi...hasil pulak berbaloi2..

kakyon said...

Sejuk airtangan Sud@is..tanam apapun menjadi..