Oct 1, 2014

Pokok apakah?

Sejenis pokok tanaman lankskap di Oriental Village di Langkawi


unik

akarkah batang?

akar rupanya..(gelap )

13 comments:

Ibu Qistina said...

panjang betul akar dia. mcm x masuk dalam tanah je.

sudipVSsenduk said...

Pandanus tectorius

LiNa_Pg said...

Unik betul pokok ni..
akar dia mcam akar bakau berjeracak camtu...

Acik Erna said...

sampai terkeluar akarnya..Sud@is..unik

cucubulat said...

unik la pokok ni sudais,akak menceratak atas tanah.

Kesuma Angsana said...

nama lupa ler, baru tgk kat taman botani ari tu,

Kakzakie said...

Kakak rasa banyak resort yg tanam pokok macam ini. Tapi kakak ni memanglah tak tahu nama pokok Su. Suka tengok aje:)

Unik kan akar dia..

@na said...

melancong kat mna plk ni sud@is? rugged betui akar pokok ni hehehe...

ummi aqilah (LM) said...

Pernah nmpk
Pokok camni. Rasanya berbuah mcm buah paya tu, jenis tumbuh kat kawasan perpasir

Diana Rashid said...

macam zirafah..:p

paridah said...

pokok ni orang kedah panggil mengkuang pudak...bunganya putih n harum.kalau x silap la...sbb kat rumah tok ada pokok ni..

TukangKebun said...

Adik beradik pokok pandan.

Erika Castillo said...

macam pokok bakau pun ada ni..tapi boleh hidup pulak tanah biasa..pelik2 ^^