Nov 16, 2014

Epal asam boi

Sebelum ni nampak banyak juga entry kawan-kawan dengan jeruk asam boi yang mengiurkan...
baru try buat semalam ..mudah ringkas dan sedap.

Mempelam, jambu dan amra pun sedap...





Lepas ni boleh cuba dengan buah amra/kedondong dikebun. Sebelum ni buat jeruk tanpa asam boi..nampak kedondong rancak berbuah berperingkat..syukrulillah.




18 comments:

paridah said...

assalam...wah terliuq dh ni...asam boi dgn amra lg sedap kot...

Diana Rashid said...

sedapnya...buat jual ke??

@na said...

nak tunggu kedondong asam boi plk...

Kakzakie said...

Kalau kakak diminta buat pilihan kedondong dgn epak tu kakak pilih kedondong Su:)

Epal mudah nak dpt kedondong susah dpt..

Tihara said...

kalau kedondong mesti sedap kan
epal hijau pun saya dah buat, memang cedap ^_^

Normala Saad said...

Sampai saat ni belum mencuba lagi..

Bunda a.k.a KN said...

Assalam...

Pagi2 tengok buah asam dah terlior dah...bunda belum pernah buat lagi jeruk asam boi ni..

LiNa_Pg said...

Saya pun buat versi epal asam boi gak...sedap masam manis pedas..

TukangKebun said...

Ohhhh kedondong asam boi bakal lebih best tu. Sini pula tunggu mempelam.

kakyon said...

selalunya org tak suka mkn epal hijau sbb masam,walau pun tahu bnyk khasiatnya.lepas dijadikan jeruk dgn asam boi..lajulah kita makan ye..

Gee Lion said...

mak aih, belum rasa lagi; baru baca; dah terasa kecur air liur ni..

Najib Ariyan said...

Mana buah yg masam pun boleh buat jeruk ni kan tapi lom pernah makan asam boi epal ni, sedap agaknya

teh ramuan said...

terus je cair air liur
walau pun aku sebenarnya tak suka makan jeruk

ummi aqilah (LM) said...

Wag sedap mkn sejuk2..

Aritu LM buat jugak sikit jeruk amra tu. dlm 7-8 biji je. Makan sorang2. Ehehe

missShila Nget said...

kak, kite pernah buat gak epal asam boi ni.. tapi macam tak reti. ntah laa. hahahaha.

mungkin kena orang buatkn kot baru rasa sedap?

Bunda a.k.a KN said...

Singgah lagi kesini mengendeng jeruk asam boi...

❤Kamsiah❤ said...

adoiii la sedapnya...

Ummu Madihah said...

Salam Sud@is,

Mak Aji ada buat asam boi dengan nanas, pun sedap juga! Tempoh hari anak buah Pak Aji yang mengandung mengecek mangga muda kat laman kami, hampir 20 biji diasamboikannya! Dapat 2 botol, dapatlah kami sebotol, pun sedap. Dengar kata asam boi buah kedondong yang paling top, betul ke??