Jan 13, 2015

Petua tradisional turun kadar kolestrol


Acar bawang putih boleh turunkan kadar kolestrol jumpa disini:-
http://www.petuatradisional.com


Caranya campurkan air, gula dan garam didihkan, biar sejuk, baru masuk jus lemon, bawang putih dan cili api dan tutup kemas dan simpan dalam peti ais....boleh dimakan dengan nasi panas..

Baru nak cuba ni semangat berkobar-kobar....tak tahulah bertahan berapa hari....


Pada yang senasib jom selamat mencuba....insyaallah

16 comments:

Acik Erna said...

Sud@is acik dah makan ubat kolesterol hospital..

insan marhaen said...

Bawang putih tu saja kalau makan mentah dah rasa satu macam. Campur pulak dengan ciliu padi... huwaaa...

Saya tak tahan pedas...

paridah said...

sedap juga makan dgn nasi ni...tq perkongsiannya.

EmbunRosaliza said...

Bawang putih bau tu kuat sangat, kalo bwg putih jeruk boleh je mkn hehhe, tq atas perkongsian

Hanis Azla said...

As-salam Sud@is,

Terima kasih untuk petua yang baik ni.. Nanti boleh cuba buat.. kolestrol pun mmg tinggi juga ni he..he..

Kakzakie said...

Terima kasih petua ini Su. Kakak pun nak cubalah..

@na said...

sud@is, kami selalunya makan jeruk bwg putih ni dgn nasik kerabu...mmg best!!!

Julie M said...

Assalamualaikum Kak Sud@is,
terima kasih utk perkongsian petua ini, bagus utk dicuba ni :)

Normala Saad said...

Gud info.

Insan biasa said...

Penemuan HEBAT masalah KOLESTEROL Dan JANTUNG

Kini semua orang telah mengetahui Madu, Lemon,
Cuka Epal, Bawang putih dan halia dapat membantu masalah kolesterol dan jantung.

Pati HerbaMadu gabungan 5 dalam 1 adalah penyelesaiannya.
Diperbuat daripada bahan-bahan Asli tanpa pengawet.
Pati HerbaMadu gabungan Madu Asli, Jus Lemon Asli,
Halia, Bawang putih segar dan Cuka Epal sudah terbukti
membantu kepada masalah kolesterol dan masalah
jantung.

Hubungi kami
Call/SMS/Wsapp :
0192535796
0133627775
0122272658

>>Khasiat Pati HerbaMadu<<

✔Membantu menurunkan Kadar Kolesterol Dalam Darah
✔Membersihkan Salur Darah Yang Tersumbat
✔Membuang Angin Dalam Badan
✔Melawaskan perut
✔Melancarkan Perjalanan Darah
✔Amat Sesuai Untuk Mereka Yang Mengalami Keletihan
✔Membuang Kahak Dalam Kerongkong
✔Melancarkan Process Pembuangan
✔Membantu Melegakan Sakit-Sakit Badan
✔Mencairkan Lemak
✔Jika Diambil Berterusan Boleh Menurunkan Berat Badan

Bertindak sekarang.
Pilih bahan asli sebagai minuman kesihatan alternatif.

Terdapat banyak kajian dan testimoni yang telah membuktikan
gabungan 5 bahan ini amat berkesan membantu masalah kolesterol dan jantung.
kini kami sediakan untuk anda hanya minum 1 sudu pagi dan malam.
Lihat kesannya dalam 2 minggu.

Kelebihan Pati HerbaMadu
✔DiKeluarkan di kilang GMP
✔kilang menjadi Ahli Persatuan Pengguna Islam Malaysia
✔Produk Muslim Bumiputera
✔100% dari bahan asli dan tanpa pengawet

Harga Semenanjung RM69, Sabah/Sarawak RM79
>> POS percuma <<
250ML>> sebotol sudah menampakkan kesan
Diminum 1 sudu pagi dan malam.
PM kami untuk maklumat lanjut.

atau boleh di dapati di Stokis/Pengedar/Agen berdaftar seluruh Malaysia.
Klik link di bawah untuk senarai Stokis/Pengedar/Agen.
http://patiherbamadu.blogspot.com/2014/11/senarai-agenstokis-pati-herbamadu.html

Hubungi kami segera
Call/SMS/Wsapp :
0192535796
0133627775
0122272658

Agen/stokis/pengedar diperlukan.

AMIIZAA said...

bagusnya resepi ni :)

saya pon suka makan bawang putih.

ummi aqilah (LM) said...

Moga berkesan dan dpt hasil yg diinginkan.. Amin

Najib Ariyan said...

tetiap malam saya makan kapsul minyak bawang putih... kira lebih kurang sama jer kan??

Ummu Madihah said...

Salam Sud@is,

Mak Aji pun dah mula makan ubat kolesterol sejak beberapa tahun lepas. Seperti juga @na, Mak Aji makan bawang putih jeruk bersama-sama nasi kerabu dan juga gunakannya untuk masak ikan stim asam boi. Mak Aji juga buat jus bawang putih serta lemon (masak 3 biji lemon yg dipotong bulat2, dengan 3 labu bawang putih serta seliter air dengan periuk slow cooker selama 8 jam. Sejukkan dan blend. Ambil 3 sudu besar setiap pagi boh dalam air suam dan tambahkan sesudu besar madu. Bancuh dan minum setiap pagi sebelum sarapan). Jus yg siap blend disimpan dalam peti ais agar kekal elok.

TukangKebun said...

Belum pernah cuba lagi. Tunggu keputusan dari Sud@is.

kakyon said...

sesekali akak buat ulam..elok juga untuk legakan pernafasan..